سفارش چاپ ارزان و باکیفیت

ترفندهای سفارش چاپ ارزان و باکیفیت

دانستن نکات مهم و کلیدی و آشنایی با ترفندهای کاهش هزینه سفارش چاپ می‌تواند کمک‌کننده باشد. چاپ عکس، کتاب و مقاله یکی از نیازهای روزانه برخی افراد است. شما باید پیش از این­که بخواهید سفارش مورد نظرتان را چاپ کنید، نکات کلیدی­ای را بدانید. مثلاً شما باید با انواع چاپ آشنا باشید تا کارتان را راحت­تر انجام دهید. همچنین از عوامل تأثیرگذار در قیمت آن نیز آگاه باشید تا بتوانید با کمترین قیمت ممکن کارتان را انجام دهید.

طبیعتاً یکی از اصلی­ترین مسائل مربوط به چاپ، هزینه آن است. از طرفی عوامل زیادی روی قیمت و تعرفه چاپ شما تأثیر می­گذارد. خیلی از افراد تصور می­کنند که محکوم به پرداخت هزینه­ های بالا در چاپ هستند. در این مقاله می­خواهیم به ترفندها و راهکارهای ساده­ ای اشاره کنیم که هزینه­­ های چاپ شما را کاهش دهد. پس اگر می­خواهید چاپتان را با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت سفارش دهید، با ما همراه باشید.

ابتدا عوامل تأثیرگذار در قیمت سفارش چاپ را بدانید

همان­طور که گفتیم، عوامل زیادی در تعیین قیمت چاپ تأثیر می­گذارند. اگر بخواهیم هزینه­ های چاپمان را کاهش دهیم، ابتدا باید عوامل تأثیرگذار در قیمت چاپ را بشناسیم و سپس با باتوجه‌به آن­ها کارمان را انجام دهیم. در ادامه می­خواهیم عوامل تأثیرگذار روی قیمت چاپ را بررسی کنیم و بگوییم که چگونه این تعرفه ها را کاهش دهید. لطفاً بادقت به این موارد توجه کنید چون در ادامه در مورد این­که با چه ترفندهایی تعرفه­ چاپ را کاهش دهیم صحبت می­کنیم.

اولین عامل تأثیرگذار روی قیمت چاپ، تعداد صفحات است. طبیعتاً هرچقدر که تعداد صفحات چاپ شما بیشتر باشد، هزینه­ های شما نیز افزایش می­یابد. پس شما باید تعداد صفحاتتان را پس از انجام  ویراستاری توسط انتشارات مربوطه، در نظر بگیرید. اما نکته بسیار مهم­تر، وزن کاغذی است که استفاده می­کنید. طبیعتاً هرچقدر که کاغذتان سنگین­تر باشد، هزینه سفارش چاپ شما افزایش پیدا می­کند. در ادامه بیان می‌کنیم که چگونه باتوجه‌به این عامل، هزینه‌هایتان را کاهش دهید.

عامل تأثیرگذار بعدی در قیمت نهایی چاپ، نوع جوهری است که استفاده می­کنید. حتماً به این نکته توجه کنید که انتخاب نوع جوهر می­تواند روی قیمت چاپ شما تأثیرگذار باشد. در ادامه مقاله نکات مهمی را مطرح می‌کنیم درباره اینکه با انتخاب چه نوع جوهری می­توانید هزینه سفارشتان را کاهش دهید. خیلی از افراد فکر می­کنند که صحافی تنها با یک روش امکان‌پذیر است. انتخاب روش صحافی و دوخت استفاده ­شده در آن، عامل تأثیرگذار بعدی است.

شما می­توانید با انتخاب دوخت موردنظر، قیمت نهایی چاپ را پایین بیاورید. عامل بعدی­ که روی قیمت تأثیر می­گذارد، نوع چاپ شماست. باید بدانید که چاپ، روش­های مختلفی دارد. شما باید با انتخاب روش مناسب برای چاپ، کیفیت بالا و قیمت پایین را هم‌زمان تجربه کنید. از طرفی، انتشاراتی که انتخاب می­کنید نیز عامل تأثیرگذاری محسوب می­شود. طبیعتاً قیمت­های ناشران با هم متفاوت است. پس باید حتماً به این نکته نیز توجه کنید تا قیمت سفارش چاپ را پایین بیاورید.

تکنیک­های کاهش هزینه سفارش چاپ

بهترین ترفندها برای کاهش هزینه سفارش چاپ

وقتی عوامل تأثیرگذار در قیمت چاپ کتاب دیچیتال را شناختید، باید از آن­ها بیشترین بهره را ببرید. در واقع شما باید با استفاده از این نکات و اجرای ترفندهایی، هزینه ­های سفارش چاپ را تا جایی که ممکن است کاهش دهید. در ادامه می­خواهیم بهترین ترفندها برای کاهش هزینه­ های چاپ را بررسی کنیم.

به استاندارد طراحی چاپ دقت کنید

این نکته مخصوص افرادی است که می­خواهند کتابشان را چاپ کنند. وقتی برای چاپ کتاب دیجیتال به یک انتشارات می­روید، با استانداردهایی برای طراحی اندازه و سایز کتاب روبرو می­شوید. ممکن است شما بخواهید در سایز و ابعادی بزرگ­تر از استاندارد کتابتان را چاپ کنید. ولی باید بدانید که بهترین سایز در سفارش چاپ کتاب، استانداردهایی است که خود ناشران پیشنهاد می­دهند. حتماً توجه کنید که اگر فرایند چاپ طبق استاندارد ناشر پیش برود، ممکن است هزینه ­های کمتری را متقبل شوید.

در انتخاب ناشر دقت کنید

انتشارات نیز مانند سایر صنف­ها دارای حدود قیمتی خاصی است. اما باید توجه کنید که قیمت و تعرفه همه آن­ها یکسان نیست. طبیعتاً برخی از ناشران با قیمت­های پایین­تری کار می­کنند. پیشنهاد می­کنیم که ابتدا تمام ناشران شهرتان را لیست کنید. سپس با آنان تماس بگیرید و شرایطتان را مطرح کنید. مثلاً در این مرحله تیراژ چاپ مدنظر و تعداد صفحات کتابتان را بگویید و قیمت حدودی را جویا شوید. سپس بین ناشرانی که قیمت کمتری را ارائه دادند، یکی را انتخاب کنید.

به تفاوت جوهر سیاه و رنگی توجه کنید

همان­طور که می­دانید، هزینه­ های استفاده از جوهر رنگی و جوهر سیاه‌وسفید متفاوت است. پس در سفارش چاپ موردنظرتان، با انتخاب چاپ سیاه‌وسفید هزینه ­های نهایی را کاهش دهید. البته استفاده از این روش، مناسب کسانی است که به عکس­های متنوع نیاز ندارند. اگر سفارش چاپی شما دارای عکسهای مختلف باشد، باید از چاپ رنگی استفاده کنید. طبیعتاً اگر سفارش شما بیشتر شامل متن باشد، هزینه­ هایتان نیز کاهش می­یابد.

به وزن صفحاتتان توجه کنید

همان­طور که اندکی قبل گفتیم، وزن صفحات تأثیر مستقیمی با قیمت چاپ دارد. طبیعتاً هرچقدر وزن صفحاتی که استفاده می­کنید بیشتر باشد، هزینه­ های سفارش چاپ شما نیز بیشتر است. وزن پایین سفارش شما علاوه بر این­که هزینه ­های چاپتان را پایین می­ آورد، روی تعرفه­ های حمل­ ونقل نیز تأثیر می­گذارد.

به روش صحافی­تان دقت کنید

برخلاف تصور و باور عموم، شما می­توانید نوع صحافی موردنظرتان را انتخاب کنید. یکی از بهترین روش­ها در صحافی ارزان، دوخت است. حتماً کاتالوگ­های مختلفی را دیده­اید که از همین روش برای صحافی استفاده می­کنند. در این روش از ورقه­ های چاپی استفاده می­کنند. این ورقه ­ها با حالتی خاص جمع میشوند و اثر چاپی را می­پوشانند.

تکنیک­های تکمیل ­کننده در کاهش هزینه­ های چاپ

در قسمت قبلی، به برخی از ترفند­ها و تکنیک­های کاهش هزینه سفارش چاپ اشاره کردیم. در این قسمت می­خواهیم این مبحث را تکمیل کنیم تا انتخاب برای شما ساده ­تر شود. پس برای انتخابی باکیفیت و ارزان، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

از چاپ دوطرفه استفاده کنید

حتماً می­دانید که اگر از چاپ دوطرفه استفاده کنید، هزینه ­تان کاهش پیدا می­کند. یعنی از قسمت جلو و پشتی برگه به­ صورت هم‌زمان استفاده کنید. این نکته، بهترین روش برای کاهش هزینه ­های چاپ دانشجویی است. دانشجویان و دانش­آموزان هرساله برای امتحاناتشان، با تعداد بسیار زیادی فایل روبه­ رو می­شوند. حتماً از این روش برای کاهش هزینه‌هایتان استفاده کنید.

یکی از نکات دیگر که باید به آن توجه کنید، سایز صفحه شماست. فرض کنید می­خواهید یک فایل پاورپوینت را پرینت بگیرید. قطعاً صفحات این فایل نسبت به صفحات A4 سایز کوچک­تری دارند. در این زمان شما می­توانید ۴ یا حتی ۸ اسلاید را روی یک صفحه پرینت بگیرید. طبیعتاً با اجرای این روش، هزینه­ های سفارش چاپ­ به ­شدت کاهش می­یابد.

انتخاب روش مناسب برای چاپ

عامل بسیار مهم در تعیین قیمت و تعرفه چاپ، انتخاب نوع روش چاپ است. این­که شما از چه روشی استفاده می­کنید، در قیمت و هزینه چاپ شما تأثیرگذار است. چاپ انواع مختلفی دارد. از معروف­ترین روش­های آن می­توانیم به چاپ افست و دیجیتال اشاره کنیم. هزینه­ ها در این دو مدل از چاپ تفاوت دارند. پس باید ابتدا این دو مدل از چاپ را بشناسید و سپس انتخاب کنید. در ادامه می­خواهیم تمام نکات لازم برای شناخت این دو مدل از چاپ را بررسی کنیم.

ترفندهایی برای کاهش هزینه سفارش چاپ

نوع چاپ انتخابی شما، عامل بسیار مهمی است

تا اینجای مقاله در مورد عوامل تأثیرگذار روی قیمت چاپ صحبت کردیم. همچنین با تعدادی ترفند خاص برای کاهش قیمت سفارش چاپ آشنا شدیم. اما همه روش­های کاهش هزینه در چاپ، به نکات بالا محدود نمی­شوند. در ادامه مقاله به نکات و ترفندهای تکمیلی در این زمینه می‌پردازیم. اما نکته بسیار مهم در کاهش هزینه­ های چاپ، کیفیت نمونه چاپی است.

شما نباید کیفیت را فدای کمیت کنید. کاهش هزینه­ ها تا جایی درست است که کیفیت اثر چاپی ما زیر سؤال نرود. مثلاً فکر کنید شما می­خواهید کتابتان را چاپ کنید. طبیعتاً شما مدت­ها برای نوشتن و خلق یک موضوع زحمت کشیده­اید. از طرفی ماه­ها و حتی سال­ها روی آن کتاب کار کرده­اید. در نهایت آن کتاب را به ناشر می­دهید تا نتیجه زحمت چند ساله ­تان را چاپ کنید.

پس باید توجه کنید که در سفارش چاپ، تنها عامل تعیین­ کننده قیمت چاپ نیست. شما باید بدانید که مخاطبان، چه کیفیتی را از شما می­خواهد. در نهایت باید به‌تناسب بین قیمت و کیفیت توجه کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.

انتخاب روش چاپ

عامل تأثیرگذار بعدی در قیمت سفارش چاپ، نوع چاپ انتخابی شماست. روش­های چاپ با یکدیگر دارای تفاوت­هایی هستند. فرایند کار، کیفیت حاصل، قیمت نهایی و نوع کاربرد در این روش­ها با هم تفاوت­های زیادی دارد. پس طبیعتاً اگر بخواهید سفارش چاپ­ را با هزینه کمتری انجام دهید، باید با انواع روش­های چاپ آشنا باشید.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، چاپ افست و چاپ دیجیتال دو مدل بسیار رایج چاپ هستند. این دو مدل از چاپ از نظر کیفیت و قیمت، تفاوت­هایی دارند که باید با آن­ها آشنا باشید. چاپ دیجیتالی به دلیل کیفیت و نوع فرایند، دارای قیمت بالاتری است. از طرفی قیمت سفارش چاپ در نوع افست منطقی­تر و به صرفه­تر است. یکی از عوامل تأثیرگذار در انتخاب نوع چاپ، تیراژ چاپ است. مثلاً برای تیراژهای کمتر از ۱۰۰۰ معمولاً از چاپ دیجیتالی استفاده می­کنند. از طرفی چاپ افست بیشتر برای تیراژهای بالای ۱۰۰۰ استفاده می­شود. در ادامه به اصلی­ترین تفاوت­های این دو نوع چاپ و مزیت­هایشان می­پردازیم.

مزیت­های چاپ دیجیتال

  • چاپ دیجیتال دارای سرعت بالاتری است. طبیعتاً اگر نیاز به چاپ فوری دارید، باید از این نوع چاپ استفاده کنید.
  • در چاپ دیجیتالی می­توانید به‌راحتی اطلاعات و داده ­ها را تغییر دهید. مثلاً می­توانید انتخاب کنید که کدام قسمت از خروجی کار حذف یا ویرایش شود.
  • از این نوع چاپ می­توانید روی شیشه، چوب و سنگ نیز استفاده کنید. پس این­که می­خواهید روی چه جنسی چاپ کنید حائز اهمیت است.
  • این نوع چاپ نیاز به دخالت انسان ندارد. اکثر فرایند چاپ در این روش توسط دستگاه انجام می­شود.

مزیت­های چاپ افست

  • ماندگاری اثر چاپ­شده در این مدل بسیار زیاد است. این ویژگی منجر به محبوبیت این روش و افزایش کیفیت چاپ در آن شده است.
  • مزیت بسیار مهم این نوع چاپ، هزینه ­های پایین­تر است. طبیعتاً یکی از عوامل تعیین ­کننده در تصمیم شما، قیمت نهایی سفارش چاپ است. پس با انتخاب این عامل، هزینه چاپتان پایین­تر می ­آید.
  • توان حجم چاپ در این مدل بسیار بالا است. شما می­توانید سفارشتان را در حجم و تیراژ بسیار زیادی توسط افست چاپ کنید. پس اگر هدفتان چاپ در تیراژ بسیار زیاد است، از افست استفاده کنید.

انتخاب نوع چاپ و تأثیر آن در قیمت سفارش چاپ

سفارش چاپ باکیفیت و ارزان را تجربه کنید

در این مقاله در مورد همه نکاتی که شما برای تجربه سفارش چاپ ارزان و باکیفیت نیاز دارید صحبت کردیم. از روش­های مورد نیازتان تا ترفندهای کاهش قیمت توضیح دادیم. نکته ­ای که هیچ­وقت نباید فراموش کنید، مشورت در چاپ تیراژهای بالا و همچنین توجه به کیفیت است. حتماً قبل از چاپ، هزینه و فایده آن را محاسبه کنید. وقتی که سفارشتان باارزش­تر است مانند چاپ کتاب، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. پس صرفاً روی بحث هزینه­ و قیمت­ چاپ تمرکز نکنید.

شما می­توانید از ناشران مختلف کمک بگیرید و بهترین نوع چاپ برای کاهش هزینه ­ها را جویا شوید. قطعاً یک انتشاراتی نسبت به شما تجربه خیلی بیشتری دارد. پس با اجرای این نکات، هزینه ­های سفارش چاپ را پایین بیاورید و کیفیت بالایی را تجربه کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

با ما کار کنید

۹:۰۰ صبح - ۷:۰۰ شب

برای ما بنویسید

Shabdadigital@gmail.com

با ما تماس بگیرید ۹ صبح - ۸ شب

۰۹۱۲ ۲۸۸ ۵۲۵۴