مزایای چاپ آنلاین

آنچه حین سفارش چاپ آنلاین باید بدانیم

با گسترش علم و تکنولوژی، صنعت چاپ به ­شدت پیشرفت کرد. همچنین به دلیل نیاز مردم، نقش صنعت چاپ آنلاین پررنگ­تر شده است. همان­طور که میدانید، چاپ یکی از نیازهای خیلی از افراد است. نویسندگان برای چاپ و انتشار کتاب­هایشان و همچنین دانش­ آموزان و دانشجویان برای چاپ مطالب درسی به چاپ­خانه­ ها مراجعه می­کنند. در گذشته چاپ­خانه ­ها تنها خدمات محدودی را ارائه می­دادند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، خدمات چاپ­خانه­ ها نیز بیشتر و گسترده­ تر شد. این پیشرفت تا جایی پیش رفت که امروزه شاهد نقش بسیار پررنگ چاپ­خانه­ ها و صنعت چاپ در جهان هستیم.

حتماً شما نیز حداقل یک­بار از خدمات مختلف چاپی استفاده کردید. بخشی از نیازهای افراد برای چاپ، به انجام کارهای ضروری برمی­گردد. اما بخشی دیگر از خدمات چاپی، به علایق افراد برمی­گردد. مثلاً افراد می­توانند عکس­ها و طرح­های دل‌خواهشان را روی لیوان یا پیراهن چاپ کنند. چاپ، انواع مختلف و همچنین روش­های متعددی دارد. در این مقاله اصلی­ترین نکات در مورد چاپ آنلاین که یکی از مهم‌ترین انواع چاپ محسوب می‌شود   را بررسی می‌کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در مورد چاپ آنلاین چه می­دانید؟

همان­طور که گفتیم، چاپ آنلاین دارای نقش بسیار پررنگی در صنعت چاپ است. خیلی از افراد برای رفع سریع نیازهایشان از این نوع چاپ استفاده می­کنند. قطعاً پیشرفت و گسترش این مدل از چاپ بدون دلیل نبوده است. در واقع این سبک چاپ، دارای ویژگی­ها و مزایای بسیاری است. این مزایا باعث شده ­اند تا این مدل چاپ، از اهمیت بالایی برخوردار باشد. اگر بخواهیم به ­صورت کلی چاپ آنلاین را توضیح دهیم، باید بگوییم که سفارش هر نوع اثر چاپی که به­ صورت آنلاین انجام شود، جزو این مدل است.

مثلاً ممکن است شما بخواهید کتاب خاصی را چاپ کنید. شما می­توانید مراحل چاپ کتابتان را به­ صورت آنلاین انجام دهید. حتی ممکن است بخواهید عکسهایی را در سایزها و طرح­های مختلف چاپ کنید. در چاپ آنلاین، شما دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارید و می­توانید به ­راحتی کارهایتان را انجام دهید. پس تا اینجا متوجه شدیم که چاپ آنلاین با داشتن مزایای متعدد، توانسته یکی از برترین شاخه­ های صنعت چاپ باشد.

این مدل از چاپ در واقع یک نوع ساختارشکنی نیز محسوب می­شود. وقتی در مورد چاپ صحبت می­کنیم، ذهن اکثر افراد سمت مراجعه­ های حضوری، انتظار در صف و رفت ­وآمد می­رود. اما این مدل از چاپ، همه این مشکلات را حل کرده است و به‌راحتی می­توانید کارهایتان را سفارش و دراسرع‌وقت تحویل بگیرید. شاید جالب باشد اگر با مراحل چاپ آنلاین آشنا شوید. خیلی از افراد شاید فکر کنند که ثبت سفارش­ در نوع آنلاین سخت است. اما باید بدانید که تمامی این سفارش­ها در سریع­ترین و راحت­ترین حالت ممکن انجام می­شود.

فرض کنید شما قصد دارید یک عکس خاص و دل­خواه را روی ماگ یا لیوانتان چاپ کنید. شما می­توانید با مراجعه به سایت­ها مربوطه، اثر دل­خواه را انتخاب کنید و پس از انتخاب سایز و طرح، سفارشتان  را ثبت کنید. وقتی صنعت چاپ به­صورت آنلاین وارد ایران شد، خیلی از افراد تصور نمی­کردند به اینجا برسد و تا این اندازه پیشرفت کند. همه افراد به نوع سنتی چاپ عادت کرده­ بودند و حاضر نبودند چنین تغییری را بپذیرند. اما با گذشت زمان به سهولت این روش و درعین‌حال کیفیت بالای چاپ در نوع آنلاین پی بردند و از آن استقبال کردند. در ادامه می­خواهیم به عوامل گسترش این نوع چاپ اشاره کنیم.

همه چیز در مورد چاپ آنلاین

چرا چاپ آنلاین در ایران و جهان رشد زیادی داشته است؟

قطعاً رشد یک شاخه و صنعت، بدون دلیل امکان‌پذیر نیست. چاپ آنلاین، به دلایل محکمی در ایران و جهان رشد بسیار زیادی داشت. در این قسمت این موضوع را بررسی می‌کنیم که به چه دلایلی این صنعت تا این میزان پیشرفت کرد. شاید بتوان گفت که اصلی­ترین عاملی که منجر به موفقیت و رشد بسیار زیاد این شاخه از چاپ شد، تمایل و استقبال مردم بود. تصور کنید شما می­خواهید پایان­ نامه ­تان را به کتاب تبدیل کنید. در روش سنتی، شما باید ابتدا به چاپخانه­ های مختلف بروید تا بتوانید قیمت­های آن­ها را با هم مقایسه کنید.

اما در این روش، شما می­توانید به­ صورت آنلاین تمامی ویژگی­ها و قیمت­های مختلف چاپ­خانه­ ها را با هم مقایسه کنید. حتی در این روش نیازی نیست که شما از خانه­تان خارج شوید. در روش سنتی شما باید پس از استعلام قیمت، سفارش مدنظرتان را به چاپ­خانه ببرید. یکی از مشکلات افراد این است که نمی­توانند محل کارشان را به همین راحتی ترک کنند. همچنین حمل‌ونقل تا چاپ­خانه مربوطه را نیز در نظر بگیرید. اما در چاپ آنلاین، شما حتی در محل کارتان نیز میتوانید سفارشتان را انجام دهید. همچنین نیازی به حمل‌ونقل و تحمل کردن شلوغی­های شهر نیست.

یکی از اصلی­ترین نیازهای افراد هنگام سفارش چاپ، سرعت زیاد در انجام پروژه‌هایشان است. همه مردم تمایل دارند سفارش‌هایشان را دراسرع‌وقت تحویل بگیرند و کارشان سریع انجام شود. این مورد، یکی از اصلی­ترین دلایلی بود که منجر به رشد شاخه آنلاین چاپ شد. در ادامه همین مقاله این ویژگی را به صورت کامل بررسی می­کنیم. اگر توجه کرده باشید، اصلی­ترین دلیل رشد این شاخه، استقبال مردم و رفع راحت نیازهایشان بود.

به نظر شما کدام یکی از فرایندهای امروز جامعه مانند قبل انجام می­شود؟ چند نفر از اطرافیانتان از خریدهای آنلاین استفاده می­کنند و چند نفر هنوز خرید حضوری را ترجیح می­دهند؟ قطعاً توجه کرده ­اید که تمایلات مردم به ­شدت تغییر کرده است. همه افراد قصد دارند تا کارهایشان را به­ صورت آنلاین و از راه دور انجام دهند. به همین دلیل، چاپ آنلاین نیز رشد بسیار زیادی کرد. اما تنها عاملی که به رشد این شاخه کمک کرد، تمایل مردم نبود.

صنعت چاپ در سال­های گذشته، با رشد بسیار زیادی همراه بوده است. امروزه شاهد تجهیزات بسیار باکیفیت و مدرن در صنعت چاپ هستیم. این دستگاه­ها و تجهیزات، متناسب با نیاز و علم روز هستند و تمامی درخواست­های جامعه را پوشش می­دهند. در ادامه قصد داریم کمی بیشتر با این صنعت آشنا شویم و مزایای اصلی این مدل از چاپ را بیان کنیم. پس اگر می­خواهید همه نکات لازم در مورد نوع آنلاین چاپ را بدانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

از مزایای نوع آنلاین چاپ چه می­دانید؟

قطعاً نیاز است در ادامه مقاله با مزایا و ویژگی­های چاپ آنلاین آشنا شویم. اگر به این واژه اندکی فکر کنید، متوجه یک­سری ویژگی و مزیت می­شوید. اما در این قسمت می­خواهیم خیلی کامل­تر آن­ها را بررسی کنیم. استفاده از این مزایا می­تواند خیلی از مشکلات افراد را حل کند.

سرعت بالا در اجرای سفارش­ها

یکی از اصلی­ترین ویژگی­ها و مزایای چاپ آنلاین، سرعت بسیار بالا در اجرای پروژه­ های شما است. شما می­توانید سفارشتان را به­ صورت آنلاین و از راه دور به چاپ­خانه بدهید و دراسرع‌وقت کارتان را تحویل بگیرید. این مدل از چاپ در واقع یکی از اصلی­ترین دغدغه­ های مردم را حل کرد. یکی از اصلی­ترین مشکلات افراد هنگام سفارش­های مختلف چاپ این بود که کارهایشان دیر حاضر می­شد. طبیعتاً با وجود این ویژگی و مزیت، مشکل خیلی از افراد حل می­شود.

هزینه­ های پایین چاپ

شاید برایتان جالب باشد که قیمت­ها در نوع آنلاین چاپ خیلی منطقی­تر و به ­صرفه ­تر است. قطعاً قیمت سفارش چاپ، یکی از عوامل مؤثر در تصمیم­گیری افراد است. خیلی از افراد به دلیل هزینه­ ها و قیمت­های بالا، از معیارهای دل‌خواهشان فاصله می­گرفتند. اما با وجود این ویژگی در چاپ­های آنلاین، دیگر نیازی نیست نگران قیمت­ها باشید. شما می­توانید به­ راحتی و با بهترین قیمت­، کار چاپی­تان را سفارش دهید و از نتیجه آن لذت ببرید.

امکان مقایسه آنی قیمت­ها

یکی از اصلی­ترین ویژگی­های انواع کارهای آنلاین، امکان مقایسه آنی قیمت­ها است. در چاپ سنتی، شما برای مقایسه قیمت­های چاپ­خانه­ های مختلف باید با افراد زیادی مذاکره می­کردید. طبیعتاً فرایند مقایسه قیمت در چاپ سنتی سخت‌تر بود. اما در این مدل از چاپ، شما به ­راحتی می­توانید با کمی تحقیق و سرچ، قیمت­ چاپ­خانه ­های مختلف را با هم مقایسه کنید و در نتیجه کارتان را به بهترین چاپ­خانه بسپرید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد قیمت چاپ دیجیتال کتاب

سفارش در هرکجا و هر زمان

ویژگی و مزیت بسیار مهم چاپ آنلاین این است که می­توانید از هرجایی و در هر زمانی سفارشتان را ثبت کنید. در نوع سنتی چاپ، شما برای چاپ یک اثر کوچک باید به چاپ­خانه موردنظرتان می­رفتید و سپس با معطلی بسیار کارتان را تحویل می­گرفتید. اما با پیشرفت نوع آنلاین چاپ­ها، می­توانید از هرجایی که میخواهید، سفارشتان را ثبت کنید. افراد کارمند، این ویژگی و مزیت را به­ خوبی درک می­کنند. همچنین مهم نیست که در چه ساعتی از شبانه­ روز هستید. می­توانید سفارشتان را به ­صورت آنلاین ثبت کنید و کارتان را تحویل بگیرید.

پرداخت آنلاین، آنی و سریع

ویژگی بسیار جالب و مهم چاپ آنلاین، امکان پرداخت سریع و آنلاین است. طبیعتاً همه افراد تمایل دارند تا پس از دریافت سفارششان به راحت­ترین شکل ممکن هزینه را پرداخت کنند. شما می­توانید بدون مراجعه حضوری به چاپ­خانه سفارشتان را تحویل بگیرید و هزینه را هم به­ صورت آنلاین پرداخت کنید.

امکان پیگیری لحظه ­ای و آنلاین

یکی از مسائلی که خیلی برای افراد و مشتریان مهم است، امکان پیگیری سریع و آنلاین سفارش‌هایشان است. شما در این نوع از چاپ می­توانید سفارش‌هایتان را به­صورت آنلاین پیگیری کنید و از وضعیت آن باخبر شوید. همچنین می­توانید پس از تحویل سفارش، اصلاحات موردنظرتان را بدون دردسر و دغدغه انجام دهید.

امکان مشاوره­ های رایگان و اصولی

خیلی از افراد اطلاعات خوبی در حوزه چاپ ندارند. مثلاً نمی­دانند که برای تیراژهای کمتر از ۱۰۰۰ عدد از چه دستگاهی استفاده کنند. طبیعتاً برخی از افراد نیز نمی­دانند با چه ترفندهایی هزینه و قیمت چاپ­ را پایین بیاورند. شما می­توانید با چاپ آنلاین، مشاوره ­های رایگان و اصولی دریافت کنید تا بهترین کیفیت را با پایین­ترین قیمت تجربه کنید.

دلایل رشد چاپ آنلاین

هنگام سفارش از طریق چاپ آنلاین، به این نکات توجه کنید

چاپ آنلاین دارای مزایا و ویژگی­های بسیاری است. اما باید توجه داشته باشید که این نوع چاپ، ملاحظاتی نیز دارد. یعنی شما باید هنگام سفارش در این نوع از چاپ، به نکات مهمی توجه کنید. اگر به این نکات توجه نکنید، ممکن است نتیجه کار و سفارشتان مورد تأییدتان واقع نشود. پس ابتدا باید این موارد را بدانید و مطابق با همین نکات عمل کنید. در ادامه می­خواهیم اصلی­ترین نکات هنگام سفارش آنلاین چاپ را بررسی کنیم.

طرح و اثر موردنظر را با کیفیت مطلوبی آپلود کنید

اولین نکته­ ای که باید به آن توجه کنید، آپلود فایل و طرح­ها در کیفیت خوب و مطلوب است. توجه کنید که کیفیت خروجی کارتان تا حدی به اثر و طرح اولیه بستگی دارد. پس در این مرحله دقت کنید تا خروجی کارتان نیز باکیفیت شود. پیش از آپلود طرح در سایت، حتماً از چاپ­خانه مشاوره بگیرید.

تعیین سایز بنر را فراموش نکنید

وقتی می­خواهید بنری را سفارش دهید، باید سایز بنر موردنظرتان را در سایت وارد کنید. حتماً قبل از این­که عکس و طرح مدنظرتان را در سایت قرار دهید، با پشتیبانی آنلاین چاپ­خانه ارتباط بگیرید و در مورد سایزبندی­های بنر سؤال کنید. توجه داشته باشید که تغییر سایز بنر پس از تولید، منجر به کاهش کیفیت بنر و جابه‌جایی المان­های تصویر می­شود.

کیفیت را فدای کمیت نکنید!

وقتی صحبت از تیراژهای بالای چاپ می­شود، افراد به هزینه ­های چاپ فکر می­کنند. توجه داشته باشید که شما فقط یک­بار آن اثر را چاپ می­کنید پس حتماً کیفیت را اولویت قرار دهید. شما می­توانید از چاپ­خانه مشاوره بگیرید و با ترفندهایی هزینه­ های سفارشتان را پایین بیاورید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

با ما کار کنید

۹:۰۰ صبح - ۷:۰۰ شب

برای ما بنویسید

Shabdadigital@gmail.com

با ما تماس بگیرید ۹ صبح - ۸ شب

۰۹۱۲ ۲۸۸ ۵۲۵۴