تالیف و چاپ دیجیتال کتاب کودک، موضوعی محبوب، پرمخاطب و درآمدزا در میان تمام جامعه است.  اما کار در این زمینه به مهارت ها و تخصص های خاص خود احتیاج دارد و به اندازه ای که درآمد بالایی برای شما به ارمغان می آورد، تمرکز بالا و دقت کافی می طلبد. اما در کل نوشتن کتاب کودکان و چاپ دیجیتال کتاب کودک، یکی از شیرین ترین حرفه هایی است که می توانید به سراغ آن بروید.

چاپ دیجیتال کتاب کودک

گروه سنی در چاپ دیجیتال کتاب کودک اهمیت دارد!

همانطور که گفتیم در تالیف و چاپ دیجیتال کتاب کودک باید به جزئیات توجه ویژه ای داشت، یکی از این جزئیات گروه سنی ای مورد نظر شماست. یعنی باید توجه داشته باشید که کتابی که قصد چاپ آن را دارید، مناسب چه گروه سنی است و واژگان، تصاویر، طراحی و صفحه آرایی مناسبی را متناسب با همان گروه سنی انتخاب کنید. توجه داشته باشید که کتاب کودک با هر گروه سنی باید محتوای متنی و تصویری آموزنده داشته و عاری از هرگونه نکات منفی و خشونت آمیز باشد.

چه مجوز هایی برای چاپ دیجیتال کتاب کودک نیاز است؟

چه مجوز هایی برای چاپ دیجیتال کتاب کودک نیاز است؟

توجه داشته باشید که قبل از انجام هر کاری باید قوانین آن حوزه را به خوبی بشناسید و مطابق آن قوانین عمل کنید یکی از مواردی که در فرآیند چاپ دیجیتال کتاب کودک باید به آن توجه شود این است که شما باید قبل از انجام هر کاری در جهت چاپ چاپ و نشر کتاب مجوزهای لازم را کسب نمایید.  مجوزهای لازم در فرایند چاپ و نشر کتاب کودک  عبارتند از: شابک، فیپا، مجوز اداره‌ی ارشاد، مجوز جلد کتاب و مجوز اعلام وصول ارشاد. 

 

مجوز اعلام وصول کتاب

بعد از اتمام مرحله‌های چاپ دیجیتال کتاب کودک و نشر آن، چند نسخه از کتاب به‌صورت فیزیکی برای سازمان‌های مربوطه ارسال می‌شود. این سازمان‌ها بررسی می‌کنند که آیا کتابی که مراحل اخذ مجوز را طی کرده با کتابی که به چاپ رسیده یکی است و مطابقت دارد.

مجوز قبل از چاپ کتاب

باید بدانید که قبل از این که تصمیم به چاپ دیجیتال کتاب کودک بگیرید و برای گرفتن مجوزهای مربوط به آن اقدام کنید باید به دنبال مجوز قبل از چاپ کتاب کودک باشید. برای اخذ این مجوز قبل از شروع روند کار نشر و چاپ، محتوای کتاب برای ارشاد ارسال می‌شود تا بررسی گردد و در صورت تایید امکان چاپ برای شما عزیزان فراهم خواهد شد.

آیا مجوز ویژه‌ای برای چاپ کتاب کودک نیاز است؟

خیر، اما گرفتن مجوزهای کتاب کودک به دلیل رده‌ی سنی خاصی را که شامل می‌شود حساسیت‌های زیادی را برای مراجع مرتبط دارد.

اگر برای شما سوال است که در فرآیند دریافت مجوز برای چاپ دیجیتال کتاب کودک چه نکاتی حائز اهمیت است؟ باید بدانید که مراجع مرتبط برای اعطای مجوز کتاب های کودک موارد بسیاری از جمله: نداشتن نکته‌های منفی در کتاب، استفاده از جملات خشونت‌آمیز و نامناسب برای کودکان و … را بررسی می‌کنند.

چاپ و نشر دیجیتالی کتاب کودک در تعداد متنوع

چاپ دیجیتال کتاب کودک روشی برای چاپ کتاب است که در تعداد محدود و معمولا زیر پانصد نسخه از آن استفاده می‌شود. کیفیت چاپ در این نوع چاپ بسیار عالی است.
چاپ ۱۰ تا ۵۰۰ جلد کتاب از ویژگی‌های چاپ دیجیتال است. معمولا کتاب‌های کودک بسیار محبوب هستند و طرفداران زیادی دارند. هم‌چنین فروش کتاب‌های این ژانر معمولا بالاتر از حد انتظار بوده است. 
اما اگر می‌خواهید بازار کتاب کودک را آزمایش کنید و یا برای اولین بارتان است که وارد این حوزه می‌شوید و تصمیم به چاپ کتاب کودک دارید بهترین انتخاب برای شما چاپ کتاب در تعداد محدود و اندک و به‌صورت چاپ دیجیتال باشد.

چاپ چاپ و نشر دیجیتالی کتاب کودک در تعداد متنوعکتاب کودک

هزینه چاپ دیجیتال کتاب کودک

برای اطلاع از هزینه‌ی دقیق این نوع از چاپ کتاب دیجیتال کودک باید به مواد و کیفیت ملزومات به‌کار رفته شامل رنگ کتاب، جنس و نوع جلد و کاغذ و حجم و صفحه‌های کتاب کودک توجه کنید. حضور رنگ‌ها و اشکال در زیباسازی و صفحه‌آرایی کتاب کودک نقش پررنگی در چاپ دیجیتال کتاب کودک دارد و هزینه را بالا می‌برد.

۰

نحوه‌ی محاسبه هزینه چاپ دیجیتال کتاب کودک

برای محاسبه‌ی هزینه‌ی چاپ دیجیتال کتاب کودک از پارامترهای مختلفی استفاده می‌شود که تاثیرگذارترین آن‌ها تصویرپردازی کتاب کودک می‌باشد.

برای نوشتن و چاپ دیجیتال کتاب کودک چه کنیم؟

برای نوشتن کتاب کودک در نخستین قدم با جهان آن‌ها آشنا شوید و به شناخت صحیح و عمیقی از کودکان برسید تا بتوانید برای آن‌ها شعر و داستان خوبی بنویسید که از آن خوش‌شان بیاید. آشنایی با سلیقه‌ها و علاقه‌های کودکان از مهم‌ترین رمزهای موفقیت شما در چاپ این نوع از کتاب می‌باشد.

یکی از موضوعات بسیار جذاب و پر مخاطب در عصر کنونی و در بین خانواده‌ها موضوع کودک و نوجوان می باشد که شامل شاخه های زیادی می شود که برای مثال عبارت است از:

  • روان‌شناسی کودکان

  • رفتارشناسی کودکان

  • آموزش الفبا و روخوانی به کودکان

  • بررسی روش‌های مختلف تربیت کودکان

  • آموزش زبان‌های مختلف مخصوص کودکان

  • کتاب نقاشی و هنری مخصوص کودکان و خردسالان

  • آموزش حرفه‌های مختلف به کودکان

 

یک نویسنده‌ی خوب کتاب کودک چه ویژگی‌هایی دارد؟

در تمام نسل‌ها بزرگ‌ترهای فرزندان، قصه‌ها و داستان‌هایی را برای خواب خوب تعریف می‌کردند. برخی از این داستان‌ها سال‌ها تعریف شده‌اند و سینه‌به‌سینه می‌چرخید تا بالاخره جایی در کتابی کودکانه چاپ شود و آن خاطرات را زنده کنند.
اکثر کتاب‌های چاپ شده در زمینه‌ی داستان‌ها و قصه‌های کودکانه، همان قصه‌های زیبای مادرها و مادربزرگ‌های ما می‌باشند که نویسنده‌ای با ذوق و خلاق آن را با زبانی ساده به نگارش درآورده است. چاپ دیجیتال کتاب کودک با روندی درست بسیار به تربیت اجتماعی جامعه کمک می‌کند.
نوشتن کتاب برای کودکان و چاپ دیجیتال کتاب کودک بسیار مشکل است. شما باید از سن خود پایین بیاید و عقل‌تان را به اندازه‌ی یک کودک ۵ ساله بکنید با واژه هایی محدود! از هزاران کلمه‌ی بزرگ و کوچک شما فقط مجوز استفاده از حدود پانصد واژه را دارید.
هر نویسنده‌ای توانایی این را ندارد که برای کودکان کتاب بنویسد و آن را منتشر کند. ضروری است که باید در انتخاب نویسنده و حتی دفتر انتشارات آن، دقت فراوان کنیم. کیفیت واژگان، نوع و رنگ عکس‌ها و جلد زیبا و شکیل و البته قیمت مناسب چیزهایی نیستند که هر ناشری از عهده‌ی آن بر بیاید.

چاپ دیجیتال رایگان کتاب کودک هم داریم؟

چاپ رایگان کتاب کودک در واقع تبدیل به یک وعده‌ی تبلیغاتی شده است که بعضی از مجموعه‌ها برای جلب توجه مخاطبین خود از آن در پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. دقت کنید که اگر با چاپ کتاب به‌صورت رایگان از سمت انتشاراتی مواجه شدید حتما سابقه و اعتبار آن انتشارات را به صورت دقیق جستجو کنید تا کلاه سرتان نرود و متحمل هزینه های مازاد نشوید!

ولی در کل برای چاپ کتاب رایگان می‌توانید با ناشر کتاب قراردادی تنظیم کنید که در عوض چاپ رایگان کتاب شما، در حقوق مادی و معنوی کتاب سهیم باشد. به این مدل چاپ کتاب، خودانتشاری می گویند.

درآمد چاپ دیجیتال کتاب کودک چقدر است؟

در میان نویسندگان، چاپ کتاب‌های حوزه کودک، امکان کسب درآمدهای بیش‌تری را از چاپ کتاب دارد اما به همان اندازه که می‌تواند درآمد قابل توجهی داشته باشد سختی‌های خودش را دارد، هر نویسنده‌ای نمی‌تواند کتاب کودک بنویسد و چاپ کند.

 هزینه های چاپ دیجیتال کتاب کودک 

هزینه‌های چاپ دیجیتال کتاب کودک به تعداد صفحات کتاب کودک، نوع چاپ، طراحی جلد، صفحه‌آرایی، اخذ مجوزهای مختلف، سایز کتاب و سایر موارد بستگی دارد.

چطور تشخیص دهیم یک ناشر کتاب کارش خوب است؟

بهترین راه تحلیل کتاب‌های چاپ‌شده‌ی انتشارات، سابقه‌ی دقیق کاری، تعداد مولفینی که با آن‌ها همکار داشته‌اند و نیروهای شاغل در مجموعه هستند.

اگر به کسب اطلاعات بیشتر درباره چاپ دیجیتال کتاب کودک علاقه دارید، روی عناوین زیر کلیک کنید:

چاپ دیجیتال کتاب کودک با هدف آشنا کردن کودکان با مفاهیم اولیه و پایه انجام می شود. مقصود از نوشتن کتاب برای کودکان آموزش دادن مهارت‌های اجتماعی و انسانی، ایجاد سرگرمی و چالش برای کودک، انتقال مفاهیم مهم زندگی به زبان ساده و روشن، افزودن خلاقیت، خیال‌پردازی و افزودن توانایی های ذهنی کودک، رشد استعداد و کتاب درمانی می‌باشد. برای نوشتن کتاب کودک باید به روحیه‌ی لطیف کودکان توجه شود اما مراحل آن با مراحل چاپ کتاب تفاوت چندانی ندارد. در چاپ کتاب کودک باید از تنوع رنگ بالایی استفاده شود زیرا کودکان کتاب‌های رنگی را به کتاب‌های سیاه و سفید بدون تصاویر ترجیح می‌دهند. در واقع یکی از عواملی که توجه کودکان را به مطالعه کتاب جلب می‌کند، تصاویر رنگی و اشکال زیبایی است که در کتاب مخصوص کودک وجود دارد. چاپ دیجیتال کتاب کودک به این صورت اهمیت و معنای زیادی پیدا می‌کند؛ زیرا در چاپ افست، امکان چاپ کردن کتابی بیش‌تر از چهار رنگ نمی‌باشد. اما ما در چاپ دیجیتال کتاب کودک به کتابی با بیش از چند رنگ متنوع فکر می‌کنیم. در واقع یک کتاب مناسب برای کودکان، با نقاشی‌های چشم‌نواز سبب برقراری ارتباط عاطفی با کودک می‌شود و مفاهیم را به خوبی به بچه منتقل می‌کند.

قوانین چاپ دیجیتال کتاب کودک به این علت که حساسیت‌های چاپ کتاب کودک بسیار زیاد است، بسیار سختگیرانه است و نیاز به صبر زیادی دارد. طبق قانون‌های چاپ کتاب کودک هر نوشته‌ای که در قالب کتاب برای چاپ آماده‌سازی می‌گردد بایستی با هدف ویژه‌ای نوشته شود و در دسته‌بندی‌ انواع کتاب کودک قرار بگیرد.
کتاب‌های کودک را می‌توان در دسته‌های آموزشی، کتاب شعر، داستانی، سرگرمی، پرورش خلاقیت و رنگ‌آمیزی تقسیم بندی کرد. هم‌چنین برای چاپ کتاب کودک باید یک‌سری قوانین مثل مجوزهای فیپا، شابک، مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد و سایر قوانین را رعایت کنید.
یکی از مواردی که در چاپ دیجیتال کتاب کودک، از قوانین سخت چاپ کتاب برخوردار است، تصویرگری کتاب کودک است. برای صورتگری کتاب کودک در هر سنی گرافیک خاصی مورد نظر است و هم‌چنین محدودیت‌های هر سنین متفاوت است. به طور معمول نویسندگان برای سرعت بخشیدن به چاپ کتاب، با صحبت با ناشر متخصص و حرفه‌ای در زمینه‌ی کتاب کودک، مراحل اجرایی کتاب را به تا حد زیادی به ناشرها می‌سپارند.
بچه‌ها در هر سنی از کتاب کودک استقبال می‌کنند و کتاب‌هایی که اسامی جذاب و کودکانه دارند، جایگاه ویژه‌ای در دل کودکان دارد. حال با امکانی که در حال حاضر ایجاد شده است، خوب است که این علاقه به کتاب را در کودکان چند برابر کنیم. چاپ کتاب با اسم کودک راه حل خوبی برای این منظور می‌باشد.

برای نوشتن کتاب برای کودکان و چاپ دیجیتال کتاب کودک بیش‌تر از این‌که نیاز به تخصص داشته باشید، باید روحیه‌ی لطیف و ذهن خیال‌پرداز داشته باشید. باید با صبر و حوصله مفاهیم و آموزش‌ها را در قالب داستان و جملات ساده به کودک منتقل کنید.

اخذ اعلام وصول و مجوز تطابق ارشاد، توزیع کتاب در جاهای مناسب و فروش آن به صورت برنامه‌ریزی شده

مراحل اداری و فنی چاپ این نوع کتاب با کتاب بزرگ‌سال فرقی ندارد.

کتاب‌های کودک بایستی تصاویر جذاب با رنگ‌های شاد و براق همراه باشد و نوشته‌های کم‌تری نسبت به تصاویر داشته باشد و این نکته بسیار مهم است که با تصاویر خلاقانه و جذاب خلاقیت بچه ها شکوفا می‌گردد.
کتاب کودک بایستی با متون و تصاویر خلاقانه کار شود و بتوان مفاهیم را با طنز و لطیفه به کودکان انتقال داد.
برای خوانش خوب کتاب کودک بایستی به بخش های مناسب تقسیم گردد و نوع قلم، خط مناسب و گویا اهمیت زیادی دارد بایستی از خطوط فانتزی و شکسته پرهیز نمود. چاپ دیجیتال کتاب کودک باید موراد خاصی را رعایت شود.
بهتر است در ابتدای کتاب کودک اطلاعات کمی در مورد شخصیت ها پیدا نماید و از ارائه‌ی اطلاعات فراوان پرهیز نمود در انتهای کتاب اگر به‌صورت داستانی است سعی کنید که انتهای داستان خوش باشد تا هم باعث غمگین شدن کودک نشود و هم آموزندگی داستان در ذهن کودک حک شود.
تعداد صفحات کتاب قصه‌ای و داستانی کودک باید بین ۲۰ تا ۴۰ صفحه باشد و برای کتاب‌های مصور ۱۵ تا ۲۰ صفحه با قطع خشتی مناسب است.
کتاب خوب برای کودکان باید آموزنده و دارای نکات انسانی و اخلاقی باشد تا کودکان را دارای شخصیتی با قوه‌ی تصمیم‌گیری بار بیاورد. هم‌چنین کودکان بتوانند از شخصیت‌های داستان یاد بگیرند تا در شرایط دشوار از آن راهنمایی‌های استفاده کنند و هم‌چنین توانایی گرفتن تصمیم‌های شجاعانه را داشته باشند.

تقریبا تمام انتشارات ادعا می‌کنند که بهترین هستند. در واقع اگر سوال را دقیق‌تر کنیم می‌توانیم به پاسخ درست‌تری برسیم. به این صورت که بپرسیم: بهترین انتشارات چاپ دیجیتال کتاب کودک برای من کدام‌ است؟ حال طبق پارامترهایی که برای ما اهمیت دارد بهترین را انتخاب کنیم. برای یک نفر بهترین انتشارات آن است که ارزان‌ترین باشد و برای نفری دیگر با کیفیت‌ترین در چاپ بهترین است. شما میتوانید برای دریافت بهترین خدمات با کارشناسان شبدا در تماس باشید .

در صورتی که فرزند شما علاقه به کتاب و کتابخوانی دارد، سعی نمایید زمینه‌ی لازم برای شکوفایی استعداد فرزندان را فراهم نمایید و آن‌ها را به خواندن و انس با کتاب تشویق نمائید. شما به این وسیله آینده‌ی علمی فرزندان‌تان را تضمین می‌کنید.

تمام متخصصین و روانشناسان و کارشناسان به اتفاق معتقدند عادت به مطالعه و کتابخوانی از زمان کودکی آغاز می‌شود. والدین در زمان فراهم آوردن امکانات مورد نیاز کودک باید به مطالعه‌ی کتاب بچه‌ها اهمیت ویژه‌ای بدهند. خانواده‌ها می‌توانند با کمک چاپ دیجیتال کتاب کودک، کتاب اختصاصی برای فرزندان‌شان چاپ کنند.

با ما کار کنید

۹:۰۰ صبح - ۷:۰۰ شب

برای ما بنویسید

Shabdadigital@gmail.com

با ما تماس بگیرید ۹ صبح - ۸ شب

۰۹۱۲ ۲۸۸ ۵۲۵۴