چاپ فوری در صنعت

چاپ فوری چطور نیاز شما را برطرف می کند؟

شاید برای شما هم این سؤال پیش‌آمده باشد که چاپ فوری چگونه است و چه ویژگی‌هایی دارد؟ این چاپ دارای انواع مختلفی است. یکی از اساسی­ترین دغدغه‌های تمامی مشتریان، سرعت عمل چاپ­خانه است. در واقع همه مشتریان می­خواهند سفارش‌هایشان را خیلی سریع و در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرند. سفارش­های شما می­تواند طیف وسیعی داشته باشد. مثلاً چاپ کتاب دیجیتال یا چاپ عکس‌هایتان.

فرقی نمی­کند که نوع سفارش شما چه چیزی باشد. درهرصورت چاپ فوری می­تواند نیازها و مشکلات شما را حل کند. در این مقاله  در مورد انواع روش­های این روش چاپی صحبت می‌کنیم و با مزایا و روند کاری هر روش بیشتر آشنا شویم. البته لازم به ذکر است که خیلی از افراد در مورد این چاپ تصورات اشتباهاتی دارند. مثلاً شاید فکر کنند که فوری بودن تنها به معنی این است که نوع سرعت تحویل سفارش در آن بالا است. یا شاید تصور کنند که تنها یک روش و دستگاه برای انجام این مدل از چاپ­ وجود دارد.

همه چیز در مورد چاپ فوری

چاپ فوری، می­تواند به چند حالت مختلف تعریف شود. یکی از تعریف­های این مدل از چاپ مربوط به‌سرعت آن است. قطعاً همه ما نیاز داریم تا سفارش­ها و خواسته‌هایمان با سرعت بالایی انجام شوند و دراسرع‌وقت سفارش چاپی­مان را تحویل بگیریم. به همین دلیل این چاپ می­تواند مشکلاتمان را حل کند. در نهایت شما در زمانتان صرفه­ جویی می­کنید و سفارشتان را خیلی زودتر تحویل می­گیرید. اما تنها تعریف این واژه مربوط به این موضوع نیست.

بیشتر بخوانید: طراحی و چاپ بروشور

از طرفی دیگر، چاپ فوری با انواع روش­های چاپ دیجیتال امکان‌پذیر است. این موضوع نیز باعث افزایش سرعت در تحویل سفارش در این روش چاپ می‌شود. اما سؤالی که وجود دارد این است که دقیقاً چقدر زمان می­برد تا سفارش مشتری در این روش حاضر شود. باید بگوییم که عوامل مختلفی در زمان تحویل سفارش شما دخیل است که در ادامه آن­ها را بیان می‌کنیم. اطلاع از این موارد، بسیاری از سؤالات و درگیری‌های ذهنی شما را برطرف می‌کند.

  1. تبحر و تخصص افراد، یکی از عوامل تأثیرگذار در سرعت چاپ فوری است. این­که اپراتور مربوطه چقدر به کار خود مسلط باشد، می­تواند زمان تحویل سفارش را تغییر دهد. همچنین افراد دیگری مانند چاپچی، لیتوگرافی و فرم­بند نیز در این موضوع دخیل هستند.
  2. تجهیزات، دستگاه­ها و امکانات چاپ­خانه مربوطه نیز از عوامل بسیار مهم محسوب می­شوند. طبیعتاً بخش عمده فرایند چاپ توسط دستگاه­ها و تجهیزات چاپی انجام می­شود. پس باید توجه داشت که تجهیزات چاپ­خانه، نقش بسیار مهمی دارند.

همه چیز در مورد چاپ فوری

با مزایای کلی چاپ فوری آشنا شوید

چاپ فوری، دارای مزایای مختلفی است. در این قسمت  با مزایای مختلف و کلی این مدل از چاپ بیشتر آشنا می‌شویم. اولین مزیت این چاپ، سرعت عمل بالا در آن است. همان­طور که از اسم این چاپ پیداست، هدف اصلی­ سرعت بالا در چاپ است. از زمان پیدایش صنعت چاپ در جهان، سرعت تحویل سفارش­ها یکی از اصلی­ترین دغدغه­های مشتریان محسوب می­شد. در واقع هرچقدر که یک روش دارای سرعت بالاتری باشد، کاربرد گسترده‌تری نیز پیدا می­کند.

مزیت بعدی چاپ فوری، کیفیت مطلوب آن است. هنگام ورود این روش به بازار، خیلی از افراد از آن استقبال نکردند. شاید بتوان گفت که اصلی­ترین دلیل مخالفت مردم تصور غلط آن‌ها از کیفیت این نوع چاپ بود. مشتریان تصور می­کردند که چاپ­خانه­ها برای تحویل هرچه سریع‌تر سفارش از این نوع چاپ استفاده می‌کنند و در واقع کیفیت را فدا می‌کنند. اما درحقیقت چاپ­خانه­ ها با استفاده از دستگاه­ها و روش­های حرفه ­ای و به ­روز سفارش مشتریان را آماده می­کردند. با گذشت زمان این مدل از چاپ جایگاه ویژه ­ای در بین مردم پیدا کرد و امروزه شاهد پیشرفت بسیار زیاد آن هستیم.

مزیت بعدی چاپ فوری، سفارش و تحویل آنلاین است. شما می­توانید تمامی کارهای مربوط به سفارش را از ثبت تا تحویل، به­ صورت آنلاین انجام دهید و دیگر دغدغه ­های رفت­وآمد و ترافیک را نداشته باشید. این ویژگی، یکی از عواملی بود که منجر به رشد سریع این نوع از چاپ شد. همچنین می­توانیم به تکنولوژی بسیار مدرن دستگاه­های مربوطه اشاره کنیم. در ادامه با دستگاه­ها و انواع روش­های این نوع چاپ آشنا می­شوید و به این نکته پی می‌برید که در این نوع چاپ از به­ روزترین دستگاه­ها استفاده می­شود.

مزایای چاپ فوری

انواع روش­ها در این مدل چاپ را بشناسید

چاپ فوری دارای انواع مختلفی است. در واقع روش­ها و دستگاه­های مختلفی برای انجام چاپ به­ صورت فوری وجود دارند. در ادامه این مطلب می­خواهیم با انواع این دستگاه­ ها آشنا شویم و آن­ها را بررسی کنم.

چاپ افست لیتوگرافی

لیتوگرافی به روشی گفته­ می­شود که در آن از آلومینیوم استفاده می­کنند. در این روش ابتدا اثری که مشتری می­خواهد چاپ کند را روی یک صفحه آلومینیومی ایجاد می­کنند. این اثر در چاپ­خانه به صورتی که مشتری می­خواهد چاپ می­شود. این نوع از چاپ فوری، دارای سابقه بسیار زیادی است. طبق مستندات، لیتوگرافی به‌اندازه چاپ افست قدمت دارد.

دستگاه­ های لیتوگرافی به دو نوع ایمیج ستر و پلیت تقسیم می­شود. روش اول بیشتر توسط طراح استفاده می­شود و از طریق آن فیلم لیتوگرافی تولید میشود. اما کار در روش دوم متفاوت است. در روش دوم از طرح مشتری، زینک یا پلیت تهیه می­کنند. پس از این­که زینک از پلیت ستر خارج شد، آن را به چاپخانه می­فرستند.

افرادی که در لیتوگرافی کار می­کنند اصطلاحاً لیتوگرافی هستند. این لیتوگرافی‌ها باید اطلاعات مختلفی در زمینه ­های گوناگون داشته باشند. مثلاً یکی از اصلی­ترین ویژگی­ها و قابلیت­های این افراد این است که باید با نرم‌افزارهای مختلف گرافیکی آشنا باشند. تمامی این فرایندها با سرعت بسیار زیادی انجام میشود. در واقع ویژگی اصلی چاپ فوری نیز کیفیت و سرعت بالا به­صورت هم­زمان است.

چاپ فلکسوگرافی

چاپ فلکسوگرافی، یکی دیگر از انواع چاپ فوری است. ویژگی اصلی این مدل از چاپ، انعطاف بسیار بالای آن است. انتخاب چنین اسمی برای این روش نیز به همین دلیل است. این مدل از انواع چاپ، دارای قابلیت­ها و کاربردهای بسیار زیادی است. در ادامه  به برخی از کاربردهای این مدل اشاره می‌کنیم.

چاپ روی منسوجات، فرم­های تجاری، فویل، کارتن، روزنامه، پاکت­­نامه، تصویر زمینه و برچسب­ها از کاربردهای اصلی این روش چاپ هستند. یکی از اصلی­ترین تفاوت­های این روش با سایر روش­های چاپی، تکنولوژی استفاده­شده در این روش است. این روش از چاپ با استفاده­ از به­ روزترین و مدرن­ترین تکنولوژی در جهان، تبدیل به پرسرعت­ترین روش چاپی شده است. اصلی­ترین ویژگی این روش نیز سرعت بسیار بالا در آن است.

چاپ گود یا هلیو گراور

چاپ گود یا هلیو گراور، یکی دیگر از انواع چاپ­های فوری هستند. در این روش از کلیشه­ های فلزی استفاده می­کنند. در این روش طرح موردنظر مشتری را به تفکیک رنگ­هایی که دارد، روی اثر موردنظر چاپ و حک می­کنند. این روش یکی از باکیفیت­ترین روش­های چاپی محسوب می­شود. همان­طور که پیش‌تر  گفتیم، یکی از اصلی­ترین ویژگی‌های که روش­های چاپی باید داشته باشند، کیفیت بالا است. در واقع سرعت بالا به‌تنهایی کارایی ندارد و کیفیت بالا نیز موردنیاز است. این دستگاه، با ویژگی منحصربه­ فردش می­تواند کیفیت و سرعت بالا را به ­صورت هم­زمان داشته باشد.

چاپ اسکرین

چاپ اسکرین روش بعدی در چاپ فوری است. این روش دارای قدمت بسیار زیادی است. خاستگاه اصلی این روش به چین و حوالی سال ۱۹۰۷ باز می­گردد. یکی از اصلی­ترین ویژگی­های این روش، امکان چاپ روی آثار مختلف است. مثلاً شما می­توانید موارد مختلفی را روی ساعتتان چاپ کنید! همچنین این نوع چاپ قابلیت استفاده برای چاپ روی لباس و پارچه را نیز دارد. از کاربردهای دیگر این روش می­توانیم به چاپ روی کفش، کیف، شیشه و آینه اشاره کنیم.

انواع چاپ فوری

با نقش چاپ فوری در صنعت چاپ بیشتر آشنا شوید

امروزه از چاپ فوری، استفاده ­های بسیار زیادی در صنعت چاپ می­شود. در قسمت قبلی از مزایا و ویژگی­های کلی این شیوه چاپی گفتیم و به اهمیت این روش و این که چقدر می­تواند کار شما را راحت­تر کند، پی بردید. چاپخانه‌ها  نیز از این مزایا آگاه  هستند و از این مدل چاپ نهایت استفاده را می‌کنند. در ادامه با مهم­ترین عواملی که منجر به اهمیت بالای این مدل چاپ در صنعت چاپ شد، آشنا می­شوید.

احتمال وجود ضایعات پایین­تر

این مورد به کاهش خطاها در چاپ فوری اشاره دارد. همان­طور که گفتیم در این مدل چاپ از دستگاه­ها و تجهیزات بسیار خوبی استفاده می‌کنند. در نتیجه احتمال ضایعات و خرابی در آثار چاپی مشتری، به­شدت پایین می­آید.

کمترین دخالت انسانی

به کمک چاپ فوری و دیجیتال، امروزه صنعت چاپ شاهد کمترین میزان دخالت انسانی است. طبیعتاً یکی از اصلی­ترین پیشرفت­های بشر نیز به همین اتوماتیک کردن پروژه ­ها برمی­گردد. در نتیجه کاهش دخالت انسانی در صنعت چاپ، خطاها خیلی کم شده و کیفیت و سرعت کار نیز بالا رفته است.

هزینه ­های مقرون‌به‌صرفه

یکی دیگر از عواملی که منجر به اهمیت بالای چاپ فوری در صنعت چاپ شد، هزینه­های مقرون‌به‌صرفه و مناسب بود. همه مشتریان به دنبال کاهش هزینه های چاپ خود هستند. شاید در چاپ­ها و سفارش‌های ساده این هزینه­ ها به چشم نیایند. اما باید بدانید که وقتی تیراژ چاپ شما افزایش پیدا می­کند، قیمت نقش مهمی را ایفا می­کند. این مدل چاپی، توانسته با کاهش هزینه­ ها، نقش بسیار پررنگی را در پیشرفت صنعت چاپ ایفا کند.

هزینه­ های استهلاک پایین­تر

یکی از مشکلات همیشگی چاپ­خانه­ها، هزینه­ های استهلاک و خرابی دستگاه‌هایشان بود. خیلی از چاپ­خانه ­ها به دلیل ضررهای زیاد، شغلشان را تغییر دادند و از این صنعت خارج شدند. یکی از فواید چاپ فوری، استهلاک پایین دستگاه­ها و خرابی آن­ها است.

نیاز به تخصص پایین­تر در اجرا

چاپ فوری، توانسته یکی دیگر از دغدغه ­های صنعت چاپ را حل کند. یکی از اصلی­ترین مشکلات در این صنعت، نیاز به نیروهای ماهر و متخصص بود. اما دستگاه­های مرتبط با این چاپ دیجیتالی و فوری، نیاز خاصی به تخصص ندارند. این مورد، کمک شایانی به صنعت چاپ کرد.

بیشتر بخوانید: طراحی و چاپ کاتالوگ

چرا باید از چاپ فوری استفاده کنیم؟

در این مقاله با انواع مختلف چاپ فوری آشنا شدیم. همچنین دریافتیم که هرکدام از این روش­ها چه کاربردها و فرایندهایی دارند. یکی از اصلی­ترین دلایلی که باعث می­شود ما به این مدل چاپ نیاز داشته باشیم، صرفه­جویی در زمان است. قطعاً همه مشتریان می­خواهند که سفارش‌هایشان را خیلی سریع­تر از روشهای سنتی تحویل بگیرند. قبل از این­که روش چاپ فوری پدیدار شود، آماده‌سازی سفارش‌ها زمان زیادی می‌برد.

اما امروزه با پیشرفت بشر و تکنولوژی­های مختلف و مدرن، می­توانیم از این روش­ها بهترین استفاده را ببریم. دلیل بعدی استفاده از چاپ فوری، کیفیت بسیار بالا در آن است. شما می­توانید کار چاپی­تان را با هر کیفیتی که می­خواهید تحویل بگیرید. در واقع سرعت بالا در این روش، باعث کاهش کیفیت آن نمی­شود. بلکه این سرعت بالا، منجر به افزایش رضایت مشتری نیز شده است.

همان­طور که می­دانید، همه کسب­ وکارها نیاز به ابزارهای مختلفی برای تبلیغات دارند. کسب­وکار شما برای تبلیغات نیاز به کارت ویزیت، بنر و تراکت دارد. همه این موارد را می­توانید بدون معطلی تحویل بگیرید. اما خیلی از صاحبان کسب­وکار، نمی­توانند برای طراحی بنر و کارت ویزیت­ها به چاپ­خانه مراجعه کنند. در این موقعیت‌ها  چاپ فوری به کمکتان می­آید. شما می­توانید با سفارش آنلاین و لحظه­ای، اطلاعات اولیه را تحویل دهید و در کمترین زمان ممکن کارتان را تحویل بگیرید.

با گسترش و پیشرفت روزانه علم و تکنولوژی، شاهد پیشرفت هرچه بیشتر این شاخه هستیم. تمامی این پیشرفت­ها، در نهایت منجر به آسودگی بیشتر مشتریان می­شود. همچنین شما می­توانید تمامی این مراحل را، با حداقل قیمت و هزینه طی کنید. در واقع قیمت مناسب یکی از ویژگی­های اصلی و مهم چاپ فوری محسوب می­شود. حتماً به مواردی که در این مقاله گفته شد توجه کنید و باتوجه‌به آن­ها، بهترین­ سفارش­ها را تحویل بگیرید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

با ما کار کنید

۹:۰۰ صبح - ۷:۰۰ شب

برای ما بنویسید

Shabdadigital@gmail.com

با ما تماس بگیرید ۹ صبح - ۸ شب

۰۹۱۲ ۲۸۸ ۵۲۵۴