هزینه چاپ دیجیتال کتاب چقدر است؟

هزینه چاپ دیجیتال کتاب چقدر است؟ سوالی که اکثر نویسندگان و ناشران از مراکز چاپ کتاب و چاپخانه می پرسند. اگر به تازگی کتاب یا کتابچه ای را نگارش کردید و به دنبال یک راه ارزان برای چاپ کتاب خود هستید. باید بدانید که بسته به خواسته و هدف شما چاپ کتاب متفاوت است. بنظر شما برای اینکه چاپ کتاب تان اقتصادی باشد از چاپ دیجیتال استفاده کنیم یا از چاپ افست؟ آیا هزینه چاپ دیجیتال کتاب در تیتراژ های بالا مقرون به صرفه است؟کارشناسان ما در شبدا این مقاله سعی دارند تا شما را با عواملی که در هزینه چاپ کتاب تاثیرگذارند آشنا کنند تا شما بتوانید با توجه به بودجه ای مدنظر دارید کتاب خود را به چاپ برسانید. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

کدام چاپ اقتصادی تر است؟ چاپ دیجیتال یا افست؟

چاپ دیجیتال

از مزیت های چاپ دیجیتال همین بس که کار کردن با آن بسیار آسان است و نیازی به متخصص و تجهیزات خاصی ندارد فقط کافیست فایل آماده طراحی کتاب را وارد رایانه کنید تا اطلاعات به دستگاه منتقل شود و در کمترین زمان ممکن چاپ کتاب صورت گیرد. پس در چاپ دیجیتال کتاب هزینه ای بابت راه اندازی وجود ندارد. در چاپ دیجیتال نیازی به ساخت صفحات چاپی نیست و می توان بر روی هر صفحه ای چاپ را انجام داد.

چاپ افست

چاپ افست بر خلاف چاپ دیجیتال برای راه اندازی به زمان بیشتری نیاز دارد و هزینه بر است. در چاپ افست باید صفحات چاپی از قبل آماده باشند. نکته جالب و مهم در مورد این چاپ این است که با افزایش اجرا چاپ هزینه ها کاهش می یابد، این امر باعث شده تا چاپ افست برای ترازهای بالای ۵۰۰۰ اقتصادی باشد و نسبت به چاپ دیجیتال ارزان تر باشد.

برای چاپ کتاب با تیراژ کم از چاپ دیجیتال استفاده کنید

نتیجه گیری

چاپ دیجیتال و افست هردو در صنعت چاپ و چاپخانه ها لازم و ضروری هستند. از نظر کیفیت این دو نوع چاپ مشابه هم هستند و می توانند کتاب ها را رنگی یا سیاه سفید چاپ کنند؛ اما تفاوت و کارایی این دو چاپ به تعداد تیراژها و هدف چاپ بستگی دارد، بدین گونه که چاپ دیجیتال برای تیراژهای پایین ۵۰۰۰ جلد و انتشارات هفتگی و روزانه بسیار کاربرد دارد و مقرون به صرفه است و چاپ افست در تعداد تیراژهای بالای ۵۰۰۰ جلد بسیار کاربرد دارند و اقتصادی است.

مواردی که در هزینه چاپ کتاب موثر اند

در چاپ کتاب علاوه بر دو مورد تعداد و کیفیت علاوه دیگری هم وجود دارند که در هزینه چاپ کتاب تاثیر گذارند. در ادامه به تمامی این موارد می پردازیم تا با توجه به خواسته و نیاز خود بتوانید هزینه چاپ دیجیتال کتابتان را تعیین کنید. برای اطلاع از صفر تاصد قیمت چاپ دیجیتال کتاب میتواند به کارشناسان ما در شبدا تماس حاصل فرمایید.

  • کتاب را اقتصادی صحافی کنید

صحافی کتاب به دو صورت صحافی کامل و دوخت زین انجام میشود که از نظر هزینه صحافی دوخت زین معمولاً مقرون به صرفه ترین گزینه در زمان انتخاب صحافی  کتاب است. علت اختلاف قیمت صحافی کتاب به زمان و فرآیند تولید کتاب بستگی دارد. در صحافی دوخت زین حداکثر تعداد صفحات کتاب ۹۰ و حداقل ۲۸ صفحه باید باشد. پس اگر کتاب شما بیش از ۹۰ صفحه می باد ما حافی کامل را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای کاهش هزینه چاپ دیجیتال از صحافی اقتصادی استفاده کنید

  • چه اندازه کتاب استاندارد تر، بهتر

 همه دستگاه های چاپ کتاب، اندازه صفحه خاصی دارند که به عنوان اندازه استاندارد دستگاه چاپ هستند. شما میتوانید با یک طراحی هوشمندانه اندازه صفحه کتاب را مطابق با اندازه استاندارد چاپگر تنظیم کنید. با این کار میزان ضایعات چاپ کتاب را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید و در هزینه چاپ صرفه جویی کنید. پس با یک انتخاب درست در سایز و اندازه کتاب میتوانید تا حد امکان هزینه چاپ دیجیتال کتابتان را کاهش دهید.

  • جوهر چاپ کتاب سیاه باشه ارزون تره

اگر میخواهید هزینه چاپ دیجیتال کتاب را تا حد ممکن کاهش دهید، برای چاپ از جوهر سیاه استفاده کنید. چاپ سیاه سفید از چاپ رنگی مقرون به صرفه تر میباشد. به همین دلیل است که در اکثر کتاب ها چاپ رنگی را تنها به جلد آن محدود می کنند و بقیه صفحات کتاب را با جوهر سیاه چاپ میکنند. نکته مهم اینکه برای کتاب هایی که بیشتر جنبه مطالعاتی دارند از چاپ سیاه سفید و برای کتاب هایی که جنبه بصری بالایی نیاز دارند مانند کتاب های عکاسی، کتاب کودک و کتاب های آشپزی از چاپ رنگی استفاده میکنند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد چاپ دیجیتال کتاب کودک به سایت شبدا مراجعه کنید.

  • کاغذ سبکتر هزینه کمتر 

اگر نوع کاغذ برای چاپ کتاب تان اهمیت ندارد، پس بهتر است از کاغذی استفاده کنید که وزن کمتری دارد، با این کار از نظر هزینه صرفه جویی کنید. اگر شما از کاغذ سبک تری برای چاپ کتاب استفاده کنید هزینه کمتری را برای حمل و نقل و توزیع کتاب پرداخت می کنید. ما در شبدا پرینت با ارسال رایگان سفارشات به تمامی نقاط کشور هزینه این بخش از چاپ کتاب را بر عهده میگیریم. با شبدا هزینه چاپ دیجیتال کتابتان را به حداقل برسانید.

  • کتاب ها را به یکباره سفارش دهید

اگر تعداد سفارشات شما بالای ۵۰۰ جلد کتاب باشد، هزینه چاپ بین کتاب های بیشتری توزیع می شود؛ و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است؛ اما اگر به تازگی نویسندگی را شروع کردید و از بازار فروش کتاب اطلاع و تجربه کافی ندارید، بهتر است از تیراژ پایین کتاب خود را به چاپ برساند. در صورت استقبال مخاطبین از کتاب شما میتوانید تیراژ چاپ را افزایش دهید.

همه موارد گفته شده در هزینه چاپ دیجیتال کتاب بسیار تاثیر گذارند. شما میتوانید قبل از چاپ کتاب با متخصصین ما در شبدا پرینت تماس بگیرید تا با توجه به مشخصات کتاب و بودجه مدنظر بهترین گزینه برای چاپ کتاب را به شما معرفی کنند. شما همچنین میتوانید برای سفارش چاپ دیجیتال کتاب به سایت شبدا مراجعه کنید.

محاسبه قیمت چاپ به صورت آنلاین

شما میتوانید به راحتی هزینه چاپ دیجیتال کتابتان را به صورت آنلاین توسط ماشین حساب قیمت گذار مشاهده کنید. در این ماشین حساب شما باید مواردی چون اندازه کتاب، نوع کاغذ، تعداد صفحه های کتاب، تعداد نسخه های چاپی، نوع چاپ و رنگی و سیاه سفید بودن و… را مشخص کنید و با زدن دکمه محاسبه از هزینه چاپ دیجیتال کتاب خود مطلع شوید. محاسبه هزینه چاپ دیجیتال به صورت آنلاین به شما کمک میکند تا بتوانید از هزینه چاپ کتاب آگاه شوید و برنامه ریزی های لازم را انجام دهید.

هزینه چاپ دیجیتال کتاب

کلام پایانی 

حال که با عوامل موثر بر هزینه چاپ دیجیتال کتاب آگاه شدید و قصد دارید کتاب خود را با کمترین بودجه ممکن به چاپ برسانید، ما برای شما یک پیشنهاد شگفت انگیز داریم. شبدا با ارائه خدمات متعدد در چاپ دیجیتال کتاب در زمینه گسترش علم و فرهنگ قدم برداشته و تمامی موانع سر راه نویسندگان و ناشران را هموار ساخته است. ما در شبدا مفتخریم که در مسیر آگاهی و دانش جامعه با شما دوست داران کتاب همراهیم. برای اطلاع از خدمات میتوانید با مشاورین ما در شبدا تماس حاصل فرمایید. باتشکر از توجه و همراهی شما.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

با ما کار کنید

۹:۰۰ صبح - ۷:۰۰ شب

برای ما بنویسید

Shabdadigital@gmail.com

با ما تماس بگیرید ۹ صبح - ۸ شب

۰۹۱۲ ۲۸۸ ۵۲۵۴