خدمات صحافی کتاب

صحافی کتاب خود را به شبدا بسپارید

هنگامی که کتاب خود را به مرحله چاپ رساندید، وقت آن رسیده تا کتاب خود را صحافی کنید. صحافی کتاب یکی از اصلی ترین و مهمترین بخش آماده سازی کتاب میباشد. شبدا با داشتن دستگاه های پیشرفته صحافی و افراد حاذق در این امر کتاب شما را به بهترین نحوه صحافی میکنند. با ما همراه باشید تا درباره صحافی اطلاعات مفیدی را کسب کنید. 

آنچه باید از صحافی کتاب بدانید

صحافی از نظر معنایی جلد کردن کتاب است و در اصطلاح به معنی فن تنظیم و بهم بستن صفحات کتاب و قرار دادن آنها در یک جلد به منظور حفاظت و تسهیل در استفاده می باشد. مراحل صحافی به تربیت به تا کردن، مرتب سازی، ته دوزی، جلد گذاری و برش کتاب می باشد. 

مسئله این است صحافی ماشینی یا دستی

هرچه یک فرش دستی با ارزش تر از فرش ماشینی است صحافی ماشینی بسیار با کیفیت تر و کاربردی تر از صحافی دستی است.امروزه در صحافی از دستگاه ها و ماشین های تخصصی مانند تاکن و صحافی و… استفاده می شود که بسیار کار جلد کردن و صحافی کتاب را سرعت بخشیده و به امری آسان تبدیل کرده است. جالب است بدانید در موارد خاص از صحافی دستی و سنتی هم استفاده میشود که بسیار زمان بر و دشوار است. اگر میخواهید کتابی دست ساز و با ارزش داشته باشید و آن را به افراد خاص زندگی خود هدیه دهید به شما صحافی دستی شبرا را پیشنهاد می کنیم . 

انواع صحافی و جلد کردن کتاب 

آیا صحافی کتاب انواع مختلفی دارد؟ در پاسخ باید گفت که بله صحافی کتاب بسته به هدف، کاربرد کتاب و بودجه کارفرما روش ها وتکنیک های متفاوتی دارد.  از انواع صحافی می‌توان به صحافی چسب سرد، صحافی چسب گرم، ته دوخت،  ته دوخت مفتولی، صحافی منگنه لوپ، صحافی منگنه تخت، پانچ، فنر سیمی، فنر پلاستیکی، ته بند پلاستیکی، ته بند اوراق چاپگر و غیره اشاره نمود. اما مهم‌ترین روش‌های صحافی کتاب شامل :

  •  صحافی چسب گرم
  •  صحافی چسب سرد
    •  صحافی سیمی (فنری)
  •  صحافی منگنه‌ای

تکنیک هایی که صحافی تان را منحصربفرد می کند

در صحافی طبق تجربه و پیشرفت روز افزون در این زمینه راهکار ها و تکنیک هایی ایجاد شده که در زیبا سازی و جذابیت اثر شما بسیار کاربردی است. یکی از رایج ترین راهکار ها که همه ما با آن اشنایی داریم طلا کوبی است. اما اگر بخواهیم به طور کلی این تکنیک ها را بیان کنیم به شرح زیر است 

  • طلاکوبی
  • پرس گرمایی
  • استفاده از UV موضعی
  • استفاده از پوشش مخملی
  • برجسته‌سازی
  • استفاده از کاور

لوازم جانبی صحافی 

در صحافی علاوه بر تکنیک های گفته شده برای زیبایی و آراستگی کتاب که توسط ماشین‌آلات چاپی به جلد اضافه می‌شوند، صحاف می تواند از مواردی مانند ربان، کیف کتاب، باکس برای مجموعه کتاب و آستر بدرقه  برای زیبایی و جذابیت بیشتر در جلد سازی به کار ببرد. 

صحافی با شبدا

با شبدا جنس جلد کتاب خودتان را انتخاب کنید و صحافی آن را به ما بسپارید. در شبدا ما به شما ضمانت این را میدهیم تا صحافی شما را در بهترین کیفیت و در کم ترین زمان تحویل دهیم. 

شبدا یک پیشنهاد ویژه برای کسانی چاپ کتاب خود را در این سایت انجام داده باشند دارد. این افراد می توانند از خدمات شگفت انگیز شبدا به صورت اختصاصی برخوردار شوند. برای آگاهی بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید. از اینکه شما را در مسیر علم و دانش همراهی میکنیم بسیار مفتخریم.

با ما کار کنید

۹:۰۰ صبح - ۷:۰۰ شب

برای ما بنویسید

Shabdadigital@gmail.com

با ما تماس بگیرید ۹ صبح - ۸ شب

۰۹۱۲ ۲۸۸ ۵۲۵۴