تکثیر جزوات دانشگاهی شبدا

یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان بخصوص در زمان امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم، تهیه کردن جزوات درسیشان است. برای چاپ و تکثیر جزوات دانشگاهی، علاوه بر منظم بودن جزوات باید به هزینه آن هم توجه شود. از آنجایی که دانشجویان باید برای دروس مختلف خود جزوه‌های زیادی را تهیه کنند، قیمت مناسب جزوات و به صرفه بودنشان برای آن‌ها اهمیت زیادی خواهد داشت. از طرفی، سرعت چاپ جزوه دانشگاهی هم باید به اندازه کافی بالا باشد تا جزوه‌های مورد نیاز آن‌ها، به موقع به دستشان برسد.

در تکثیر جزوات دانشگاهی باید به چه نکاتی توجه شود؟

نظم: اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنیم، نظم است. وقتی دانشجویی جزوه را برای مطالعه باز می‌کند، اگر با فصل‌های منظم و دسته‌بندی شده روبرو نشود، میلی به خواندن آن نخواهد داشت.

خوانا بودن: نوع و سایز فونتی که برای تایپ جزوات استفاده می‌شود، باید استاندارد بوده و مطالعه را برای دانشجویان راحت‌تر کند. استفاده از فونت‌های ریز و غیر استاندارد می‌تواند چشم را خیلی زود خسته کند.

کیفیت کاغذ: از آنجایی که دانشجویان معمولاً جزوات درسی خود را تا انتهای دوران تحصیلشان نگهداری می‌کنند، بهتر است جنس کاغذ‌های مصرفی در آن با کیفیت باشد که طول عمرشان بیشتر شود.

کیفیت چاپ تصاویر و نوشته‌ها: در برخی از جزوات چاپ شده شاهد آن هستیم که تصاویر و یا قسمت‌هایی از نوشته‌ها چاپ نشده‌اند. این مسئله شاید یکی از بدترین اتفاقاتی باشد که می‌تواند رخ دهد و باید برای جلوگیری از آن، در هنگام چاپ دقت کافی صورت بگیرد.

مقرون به صرفه بودن: در انتهای ترم، دانشجویان لازم دارند جزواتی را برای درس‌های مختلف تهیه کنند. از آنجایی که تعداد دروس معمولاً زیاد است و جزوات هر درس هم قطور، لذا لازم است به قیمت مناسب آن توجه کنیم.

سرعت بالا در چاپ: تقاضای جزوه در زمان‌های پایان‌ترم بسیار زیاد است؛ لذا باید سرعت عرضه جزوات، با سرعت تقاضای آن‌ها توسط دانشجویان متناسب باشد. سرعت بالای چاپ می‌تواند یکی از ویژگی‌های مثبت در چاپ و تکثیر جزوات دانشگاهی محسوب شود.

صحافی کردن مناسب: جزواتی که قرار است به دست دانشجویان برسد، باید به صورت مناسب صحافی شده باشد. این کار انسجام بیشتری را برای جزوه فراهم کرده و از پخش شدن آن جلوگیری می‌کند.

هدف از صحافی کردن جزوه چیست؟

هدف اصلی از صحافی کردن جزوات این است که صفحات به درستی در کنار یکدیگر قرار گرفته و جزوه از انسجام کافی برخوردار باشد.

انواع روش صحافی جزوات

binding-glue-for-books

صحافی با چسب سرد

در این مدل از صحافی، از ماده‌ای به نام رزین پلی اورتان استفاده می‌شود که کشسانی زیادی دارد و نه در سرما دچار شکستگی می‌شود و نه در گرما رقیق می‌گردد.

02-fastbind-pur-eva-xt-hot-melt-perfect-binder

صحافی با چسب گرم

این مدل صحافی، به روش حرارتی هم معروف است. به دلیل آنکه در این روش از حرارت استفاده می‌شود، مقاومت چسب بسیار زیاد بوده و به راحتی از هم متلاشی نمی‌شود.

manganeyi

صحافی منگنه‌ای

این روش صحافی بیشتر برای جزوات با تعداد صفحه کم مناسب است و جزء پرکاربردترین روش‌ها شناخته می‌شود.

صحافی فنری یا سیمی

یکی دیگر از پرتقاضاترین روش‌های صحافی، مدل سیمی است. این روش برای جزوات با تعداد صفحه زیاد کاربردی‌تر است و به خاطر اینکه با وجود فنر‌ها می‌توان صفحات را ۳۶۰ درجه چرخاند، متقاضیان زیادی دارد.

خدمات تکثیر جزوات دانشگاهی

پرینت رنگی

هنگام چاپ برخی از جزوات، برای نشان دادن جزئیات تصاویر و نمودار‌ها باید از پرینت رنگی استفاده کنیم. یکی از خدمات شبدا، پرینت رنگی جزوات و کتب شما است.

تکثیر و کپی جزوات

جزوات اوراقی هستند که در موقع امتحانات به میزان زیادی توسط دانشجویان تقاضا می‌شوند. شبدا، تکثیر و کپی جزوات شما را با کیفیت، سرعت و قیمت مناسب انجام خواهد داد.

پرینت معمولی

پرینت معمولی یا سیاه و سفید یکی از انواع روش‌های چاپ است که در تکثیر جزوات کاربرد بسیار زیادی دارد. پرینت معمولی هم یکی دیگر از خدمات شبدا است.

چرا چاپ و تکثیر شبدا پرینت؟

سوالات متداول

هزینه برای هر یک از صفحات مشخص شده و ثابت است. پس از اینکه تعداد صفحات جزوه شما مشخص شود، می‌توانید هزینه کلی و نهایی را حساب کنید.

این مسئله کاملاً بستگی به تعداد صفحات جزوه شما خواهد داشت. هرچقدر تعداد صفحات بیشتر باشد، زمان بیشتری هم برای چاپ و تکثیر آن لازم خواهد بود.

روش‌های صحافی چسبی و سیمی می‌توانند ماندگاری بیشتری را برای جزوه شما فراهم کنند.

با ما کار کنید

۹:۰۰ صبح - ۷:۰۰ شب

برای ما بنویسید

Shabdadigital@gmail.com

با ما تماس بگیرید ۹ صبح - ۸ شب

۰۹۱۲ ۲۸۸ ۵۲۵۴