با سفارش چاپ دیجیتال کتاب به راحتی کتاب خود را چاپ کنید!

آیا می‌دانید هزینه‌ی چاپ کتاب در تمامی رشته و گرایش های علوم انسانى، فنی و مهندسی، علوم پایه، هنر، معماری، علوم پزشکى، دامپزشکی و … بسیار پایین است؟ آیا می‌دانید که میتوانید به‌راحتی و بدون زحمت سفارش چاپ دیجیتال کتاب خود را به‌صورت آنلاین ارائه دهید؟

سفارش چاپ دیجیتال کتاب

آیا می‌دانید کتاب چاپ شده در تمامی رشته و گرایش‌ها و در همه‌ی سطوح علمی از جمله مصاحبه‌ی دکتری، مصاحبه‌ی کاری و ارتقای هیات علمی دارای امتیاز بالایی می‌باشد؟ آیا می‌دانید پروسه‌ی سفارش چاپ کتاب با اخذ تمام مجوزهای لازم، بسیار کوتاه و حداکثر دو هفته می‌باشد؟

سفارش چاپ دیجیتال کتاب امروزه بسیار آسان‌تر از چیزی‌ است که فکرش را بکنید.

چاپ دیجیتال محبوب‌ترین روش برای چاپ در تیراژ پایین است و می‌توان گفت، بیش‌تر فرایند چاپ بر اساس تقاضا و سفارش چاپ دیجیتال کتاب شما می باشد. چاپ دیجیتال مزایای زیادی برای نویسنده، ویراستار، ناشر یا هنرمند دارد و آن امکان تصحیح اشتباهات است. در صورتی که در چاپ افست به دلیل تیراژ بالا و چاپ یک‌جا امکان تصحیح وجود ندارد. شما می‌توانید با خیال راحت سفارش چاپ دیجیتال کتاب را با علم به این‌که ویرایش در طول فرایند چاپ فراهم می‌باشد پیگیری کنید.

قبل از سفارش چاپ دیجیتال کتاب در مورد ماشین چاپ و نحوه کار آن بخوانید!

قبل از سفارش چاپ دیجیتال کتاب در مورد ماشین چاپ و نحوه کار آن بخوانید!

دستگاه‌ها‌ی چاپ دیجیتال بیش از ۱۰۰ صفحه در دقیقه چاپ کنند. در سمت دیگر جلد کتاب باز هم بر اساس تقاضا چاپ می‌شود و در صورت نیاز سلفون‌کشی می‌شود و در انتها کتاب با دستگاهه‌ای چسب گرم تحریر و گلاسه صحافی شده و محصول پس از برش نهایی آماده‌ی استفاده می‌گردد.

چاپ دیجیتال کتاب یکی از متداول‌ترین و پرطرفدارترین روش های چاپ کتاب است. این روش  به صورت مستقیم با استفاده از تصاویر دیجیتال است. این کار به وسیله انتقال داده‌ها از یک فایل رایانه به چاپگر جوهرافشان با حجم زیاد و یا چاپگر لیزری انجام می‌شود. چاپگرهای دیجیتال پرونده‌های دیجیتالی مورد نیاز برای جلد و متن داخلی کتاب شما را به صورت جداگانه ذخیره می‌کند. سپس، این پرونده ها با استفاده از تونر به جای جوهر، تصویربرداری می‌شوند. نحوه‌ی کار دستگاه چاپ دیجیتال کتاب مشابه با دستگاه کپی ولی در مقیاس بزرگتر می‌باشد.

 در این ماشین‌ها، صفحات چاپ شده طبق سفارش چاپ دیجیتال کتاب ابتدا با یک پوشش رنگی ترکیب شده و سپس به اندازه‌ی مناسب برش داده می‌شوند. در آخر، کل صفحه‌های کتاب به طور معمول با استفاده از چسب به هم وصل می‌شوند. برخی از تجهیزات چاپ دیجیتال، تنها در عرض مدت شش تا هشت دقیقه می‌توانند کل کتاب، جلد رنگی و … را تولید کنند. پس می‌توان گفت که چاپ دیجیتال کتاب به چاپ حرفه‌ای اطلاق می‌شود كه مشاغل كوچك از قبیل نشر رومیزی و سایر منابع دیجیتالی با استفاده از چاپگرهای لیزری یا جوهرافشان به چاپ در تیراژ کم می‌پردازند. نکته‌ی قابل توجه این است که در حال حاضر در صنعت چاپ مقصود از چاپ دیجیتال کتاب، چاپ تونری به‌ وسیله‌ی چاپگرهای لیزی است که توانایی چاپ بر روی انواع مختلف کاغذ می‌باشد.

با توجه به حجم زیادی از ضایعات و عوامل دیگر که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شوند، ناشران با تغییر روش‌های کسب و کار قدیمی، کارآمدتر می‌شوند. در عین حال ارائه‌ی آسان سفارش چاپ دیجیتال کتاب تولید عناوین توسط نویسندگان را بیش‌تر می‌کند. به این ترتیب، بسیاری از ناشران چاپ کتاب دیجیتال را بسیار مناسب می‌دانند.

طبق سفارش چاپ دیجیتال کتاب ابتدا با یک پوشش رنگی ترکیب شده و سپس به اندازه‌ی مناسب برش داده می‌شوند.
نکات و شرايط ارائه‌ی سفارش چاپ دیجیتال کتاب

شما حتی می‌توانید کتاب خود را بدون دردسر و مشکل ویرایش و چاپ کنید چون بیش‌تر مجموعه‌ها، سفارش چاپ دیجیتال کتاب را همراه با ویرایش می‌گیرند.

هم‌چنین برای داشتن یک رزومه‌ی علمی خوب، چاپ کتاب در تمامی رشته‌های تحصیلی برای دانشجویان یا افرادی که خواهان ترقی و موفقیت در مصاحبه‌ی دکتری هستند؛ می‌تواند بسیار ثمربخش باشد. به چاپ رساندن یک کتاب یکی از آرزوهای بلند مدت بیش‌تر افراد است.

نکات و شرايط ارائه‌ی سفارش چاپ دیجیتال کتاب

  1. در اغلب اوقات چاپ رنگی صفحات برای نوشته‌ها، جدول‌ها، شکل‌ها و تصویرها با تراکم رنگ‌بری معمولی است نه تمام صفحه رنگی.
  2. دقت کنید مجموع صفحات رنگی و سیاه‌سفید برابر با صفحات کل PDF کتاب باشد.
  3. شماره‌ی صفحات رنگی از روی شماره صفحه فایل PDF چاپ خواهد شد دقت فرمایید شماره‌ی صفحات ذکر شده در فهرست مطالب ملاک نگردد.
  4. در طراحی جلد فضای لازم برای صحافی و برش گذاشته شود.
    مثلا اندازه‌ی نهایی کتاب وزیری ۱۷ در ۲۴ است و باید ۱۷.۵ در ۲۵  طراحی گردد.
  5. حالت رنگی درست برای چاپ جلد CMYK می‌باشد و نه RGB. در صورت حساسیت کار لطفا دقت فرمایید.
  6.  اختلاف کیفیت رنگ‌ها در طراحی کامپیوتری با به چاپ فیزیکی تقریبا ۲۰‌‌% می‌باشد. البته دستگاه‌های باکیفیت‌تر وجود دارند که سفارش چاپ دیجیتال کتاب شما را با شباهت بیش‌تر نسبت به طراحی انجام می‌دهند.
  7. صحافی منگنه‌ای فقط برای کتاب‌های ۷۰-۸۰ صفحه‌ای مناسب است و نه بیش‌تر.
  8. معمولا نحوه‌ی محاسبه عطف کتاب به ازای هر ۲۰۰ صفحه ۱ سانتی متر در نظر گرفته می‌شود.
  9.  برای اجرای صحافی جلد سخت گالینگور که طرح جلد هم داشته باشد باید باید صفحات کتاب بیش‌ از ۴۰۰ صفحه باشد. معمولا عطف کتاب بصورت گِرد صحافی می‌گردد و کیفیت بهتری دارد ولی می‌توان از عطف تخت هم استفاده کرد. در صورتی که صفحه‌های کتاب کم‌تر از ۴۰۰ صفحه باشد برای صحافی کتاب باید از چسب گرم استفاده شود.

مشکلات سفارش چاپ دیجیتال کتاب

یکی از فاکتورهای اصلی در انتخاب ناشر این است که نویسنده کتاب وقت کافی برای جستجوی مراکزی که خدمات حرفه‌ای برای مراحل مختلف چاپ کتاب معتبر ارائه می‌کنند ندارد. زیرا هر دفعه باید با افراد جدیدی کار کند و به همین دلیل با ریسک رو به ‌رو می‌شوند که به چند نمونه از این مشکلات در ذیل اشاره می‌کنیم:

برای پیدا کردن ناشری که برای کار شما مناسب باشد باید وقت بسیار زیادی را صرف کنید.

برخی از افراد غیرحرفه‌ای ایده و اطلاعات شما را می‌دزدند.

بعضی از ناشران به‌دلیل حرفه‌ای نبودن در این صنعت منجر به ضرر و زیان زیادی به پروژه شما می شوند و پیام شما را واضح و صحیح به مخاطب نمی‌رسانند.

مجموعه‌های حرفه‌‍ای سفارش چاپ دیجیتال کتاب را همراه با تمامی خدمات چاپ کتاب برای نویسندگان و مولفان به صورت یک‌جا ارائه می‌دهند. همچنین آن‌ها خدماتی دیگر این حوزه اعم از بازنویسی، ویرایش، اصلاحیه، فرمت، طراحی جلد و در نهایت چاپ را ارائه می‌دهند.

هزینه چاپ و نشر کتاب در سفارش چاپ دیجیتال کتاب

کاهش هزینه‌های تایپ، صفحه بندی و طراحی جلد هزینه های چاپ و نشر کتاب عمل را کاهش می‌دهند. اگر مجموعه ارتباط خوبی با گرافیست‌ها و تایپیست‌ها برقرار کند می‌تواند سفارش چاپ دیجیتال کتاب را با قیمت کم‌تری انجام دهد.

شرایط اعلام هزینه چاپ کتاب:

۱- هزینه‌های چاپ کتاب مطابق قیمت روز محاسبه می‌‌شود که بسته به قیمت کاغذ و دیگر وسایل می‌باشد.

۲- چاپ به صورت سیاه و سفید با تحریر ۷۰ تا ۱۰۰ گرمی و جلد کتاب رنگی یا  ۲۵۰ یا ۳۰۰ گرمی شومیز و یا با همین وزن به‌صورت گلاسه می‌باشد.

۳-  در تیراژ های زیر ۲۰۰ از چاپ دیجیتال و تیراژ ۱۰۰۰ از چاپ افست استفاده می شود. (گفتن این نکته الزامی است که اختلاف کیفیت این دو چاپ اندک است و توسط متخصصان محسوس است)

۵- معمولا هزینه‌های اعلام شده توسط مجموعه‌های گیرنده‌س سفارش چاپ دیجیتال کتاب شامل قرارداد با ناشر، اخذ شابک، فیپا و مجوز ها به همراه طراحی جلد می‌باشد و بابت طراحی جلد هزینه جداگانه اخذ نمی‌شود.

۶- بیش‌تر اوقات هزینه‌های اعلامی شامل صفحه‌آرایی نمی‌شود. برای صفحه‌آرایی، صفحه‌ای ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان اخذ می‌شود (فروردین ۱۴۰۱). البته مواردی از مجموعه‌های انجام‌دهنده‌ی سفارش چاپ دیجیتال کتاب صفحه‌آرایی را هم رایگان انجام می‌دهند.

۷- هزینه‌‌ی پایانی برای سفارشات و کتاب‌هایی که از عبارات فنی و تخصصی رشته‌های مختلف استفاده کرده‌اند متفاوت می‌باشد و بسته به نوع رویکرد انتشارات هزینه‌ی صفحه‌آرایی مازاد برای این قسمت‌های کتاب اخذ گردد که در این صورت در پیش فاکتور لحاظ خواهد شد.

۸- هزینه‌ی اعلامی در پیش فاکتور معتبر است و پیشنهاد می شود از انتشارات پیش فاکتور دریافت نمایید و سپس تصمیم بگیرید. اگر انتشارات برای سفارش چاپ دیجیتال کتاب شما هزینه‌ی بیش‌تر طلب کرد با ارائه‌ی پیش‌فاکتور او را قانع کنید.

۹- اغلب کتاب‌هایی که میبینید در سایز وزیری و رقعی می باشد. در مورد کتاب‌هایی که قطع رحلی هستند هزینه کمی بالاتر می‌رود. هم‌چنین در مورد کتاب‌های قطع جیبی قیمت  ارزانتر می‌باشد. درصورت این‌که سایز کتاب شما از سایزهای نرمال نباشد باید هزینه‌ی بیش‌تری بدهید.

۱۰- تیراژ بیش‌تر کتاب هزینه‌ی آن را پایین‌تر می‌آورد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و راهنمای خوبی برای سفارش چاپ دیجیتال کتاب باشد. سپاس فراوان از شما که تا آخر مطلب همراه ما بودید. اگر قصد چاپ یک کتاب را داشته باشید چه خدماتی از مجموعه‎‌ها برای شما مهم‌تر است؟

با ما کار کنید

۹:۰۰ صبح - ۷:۰۰ شب

برای ما بنویسید

Shabdadigital@gmail.com

با ما تماس بگیرید ۹ صبح - ۸ شب

۰۹۱۲ ۲۸۸ ۵۲۵۴