نکاتی در مورد سفارش چاپ آنلاین

چرا باید به سراغ سفارش چاپ آنلاین برویم؟

امروزه سفارش چاپ آنلاین، باعث سهولت در روند چاپ شده است. بسیاری از مردم به دنبال سفارش انواع چاپ­ به­ صورت آنلاین هستند. در واقع با سفارشهای آنلاین، کار برای این افراد بسیار راحت­تر می­شود. اما پیش از آنکه بخواهیم به آنلاین بودن سفارش چاپ توجه کنیم، باید دلیل افزایش تقاضا و کاربرد گسترده صنعت چاپ را بررسی کنیم. در سال­های گذشته صنعت چاپ جایگاه ویژه‌ای در بین صنایع گوناگون کسب کرده است.

با گذشت زمان و تغییرات سبک زندگی، تمایل مردم به خریدوفروش اینترنتی بیش‌ازپیش شده است. طبیعتاً سفارش انواع چاپ نیز مانند بقیه حوزه­ ها با افزایش چشمگیری روبرو بوده است. سفارش چاپ آنلاین، به نوع چاپ شما بستگی دارد. طبیعتاً شما می­توانید کتابتان یا عکسی دلخواه را روی ماگ یا لیوان چاپ کنید. هر اثری که مدنظر داشته باشید فرقی ندارد. شما تمام انواع چاپ را می­توانید به­ صورت آنلاین و به‌راحتی سفارش دهید.

پیشرفت صنعت چاپ و پررنگ شدن نقش آن، همچنین افزایش تمایل بسیاری از افراد به انجام کارهای چاپی به ­صورت آنلاین باعث می‌شود بیشتر به این حوزه توجه کنیم. پس لازم است اصلی­ترین نکات در مورد آن را بررسی کنیم. در این مقاله می­خواهیم در مورد  نحوه سفارش چاپ صحبت کنیم و ضرورت استفاده و مزایای آن را بررسی کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی و چاپ مجله

در مورد سفارش چاپ آنلاین چه می­دانید؟

در ادامه می­خواهیم در مورد این­که منظور از سفارش چاپ آنلاین چیست صحبت کنیم. چاپ آنلاین، در چاپ­خانه­ های آنلاین انجام می­شود. وظیفه و تمرکز اصلی این مجموعه ­ها روی چاپ آنلاین است. در واقع این مجموعه ­ها می­خواهند فرایند چاپ را برای مشتری آسان­تر کرده و سفارش آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسانند. پس تا اینجا دریافتیم که چاپ­خانه ­های آنلاین، وظیفه پذیرش انواع چاپ­های آنلاین را بر عهده دارند. این چاپ­خانه­ ها، در واقع فروشگاه­های اینترنتی هستند. این فروشگاه­های اینترنتی با استفاده از نرم­افزارهای مختلفی تمامی سفارش­های شما را به ­صورت آنلاین تحویل می­دهند.

از معروف­ترین نرم­افزارها در سفارش چاپ آنلاین، می­توانیم به چاپیروس اشاره کنیم. به کمک این نرم­افزار، تمامی خدمات سنتی چاپ به ­صورت آنلاین انجام میشود. یکی از نکات بسیار جالب در مورد چاپ­های آنلاین، کیفیت بسیار بالا در آن­ها است. زمانی که فناوری چاپ به‌صورت آنلاین برای اولین‌بار ارائه شد، خیلی از مردم در استفاده از آن شک داشتند یا به‌نوعی این نوع چاپ مورد قبول آن‌ها نبود. در واقع آن­ها فکر می­کردند که کیفیت کار نهایی در چاپ آنلاین بسیار پایین است. این امر باعث شد تا این نوع چاپ با استقبال زیادی مواجه نشود.

اما با گذشت زمان، سفارش چاپ آنلاین به­ شدت پیشرفت کرد. شاید اصلی­ترین دلیل افزایش استقبال مردم و پیشرفت این نوع چاپ، سهولت انجام چاپ در این روش بود. شما برای این­که مراحل چاپتان را تکمیل کنید فقط کافی است تا اندازه­ هایی که می­خواهید و طرح دل‌خواهتان را وارد کنید. در نهایت به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن، سفارشتان را تحویل می­گیرید. لازم است یادآوری کنیم که کیفیت چاپ در این مدل، بسیار مطلوب است و جای هیچ نگرانی­ای نیست.

یکی از نکات بسیار مهم در مورد سفارش چاپ آنلاین، مزیت­های زیاد آن است. در واقع همین مزیت­ها باعث شدند تا این نوع از چاپ به‌یک‌باره رشد چشمگیری را تجربه کند. به دلیل مزیت­های مختلفی که در ادامه آن­ها را بررسی می­کنیم، امروزه این نوع از سفارش چاپ نسبت به سایر روش­ها بیشتر موردتوجه قرار گرفته است. در ادامه قصد داریم به ­صورت کامل و جامع در مورد این مزایا و ویژگی­ها صحبت کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

همه چیز در مورد سفارش چاپ آنلاین

با مزایای سفارش چاپ آنلاین آشنا شوید

بررسی مزایای سفارش چاپ آنلاین، انتخاب شما را سنجیده ­تر می­کند. همان­طور که اندکی قبل گفته شد، چاپ آنلاین دارای ویژگی­ها و مزایای مختلفی است. هرچقدر بیشتر با این مزایا آشنا باشید، انتخاب بهترین روش، برایتان راحت­تر است. در ادامه مزایا و ویژگی­های این مدل از چاپ را بررسی می­کنیم.

تناسب عالی بین کیفیت و قیمت

یکی از مزایای بسیار خوب و ایده ­آل سفارش چاپ آنلاین، تناسب بین قیمت و کیفیت آن است. همان­طور که اشاره کردیم، در ابتدا مردم تصور می­کردند چون این چاپ­ به­ صورت آنلاین انجام می­شود، کیفیت مناسبی ندارد. اما با گذشت زمان، متوجه شدند که کیفیت کار در این روش بسیار مناسب است. همچنین قیمت­ها در چاپ آنلاین نیز منطقی و منصفانه است.

سهولت سفارش

طبیعتاً اصلی­ترین ویژگی تمامی سفارش­های آنلاین، سهولت در انجام فرایند است. شما به­راحتی می­توانید سفارشتان را ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید. البته لازم به ذکر است که تمامی خریدهای آنلاین و کسب­وکارهای جدید نیز بر مبنای همین سهولت سفارش و خرید استوار هستند.

زمان مناسب تحویل پروژه

زمان تحویل چاپ در این روش کوتاه است. شما می­توانید با ثبت سفارش به ­صورت آنلاین، دراسرع‌وقت پروژه مدنظرتان را تحویل بگیرید. همچنین دیگر نیازی به انتظارهای طولانی  برای تحویل این سفارش­ها ندارید و در وقتتان صرفه‌جویی می‌شود.

قالب­های بسیار زیاد برای انتخاب طرح

در سفارش چاپ آنلاین، طرح­ها و قالب­های زیادی وجود دارند که می­توانید با انتخاب سریع آن­ها کارتان را انجام دهید. این مورد منجر به ارائه کاری باکیفیت بالا و صرفه‌جویی در زمان می­شود. درحالی‌که در سفارش­های سنتی به این صورت نیست و به همین دلیل زمان لازم برای تحویل اثر چاپی بیشتر می­شود.

خدمات بسیار متنوع

همان­طور که می­دانید، تعداد خدمات در این روش­ها بسیار زیاد و متنوع است. فرقی نمی‌کند که شما نیاز به کاتالوگ یا کارت ویزیت دارید. شما می­توانید با انتخاب طرح موردنظر و واردکردن اطلاعات موردنیاز، کار چاپی­تان را دراسرع‌وقت تحویل بگیرید.

امکان پرداخت آنلاین

طبیعتاً وقتی تمام مراحل در این روش به ­صورت آنلاین انجام می­شود، پرداختی نهایی شما نیز آنلاین خواهد بود. امکان پرداخت آنلاین در سفارش چاپ آنلاین، یکی از بزرگ­ترین مزایای این شیوه از چاپ محسوب می­شود که باعث برتری آن نسبت به سایر روش‌ها شده است.

تضمین کیفیت خروجی کار

در سفارش­های آنلاین، به شما ضمانت کیفیت کار نهایی را می­دهند. با این ضمانت خیال مشتری از خروجی چاپ راحت است. شما می­توانید به ­راحتی سفارشتان را ثبت کنید و از سلامت و کیفیت خروجی نهایی چاپتان مطمئن باشید.

کاهش شدید خطاهای چاپ

یکی دیگر از مزایای اصلی سفارش چاپ آنلاین، کاهش خطای چاپ است. طبیعتاً همه افراد تمایل دارند تا پروژه نهایی­شان با کمترین خطا انجام شود و سفارششان را دقیقاً همان­طوری که می­خواهند تحویل بگیرند.

سفارش در هر ساعتی از شبانه­روز

یکی از اصلی­ترین ویژگی­های اصلی تمامی فرایندهای اینترنتی و آنلاین، امکان سفارش در تمام ساعات روز است. این ویژگی طبیعتاً کار شما را  راحت می­کند و خیلی ساده ­تر می­توانید سفارشتان را تحویل بگیرید.

مزایای سفارش چاپ آنلاین

نکاتی که باید هنگام انتخاب چاپ­خانه موردتوجه قرار بگیرند

تا اینجای مقاله در مورد این­که چرا باید از سفارش چاپ آنلاین استفاده کنیم و این روش چه مزیت‌هایی دارد، صحبت کردیم. اما یکی از مهم­ترین نکاتی که باید به آن توجه کنیم، انتخاب چاپخانه مناسبی است که ویژگی­های موردنظر را داشته باشد. در ادامه مهم­ترین ویژگی­های یک چاپ­خانه مناسب را بررسی می‌کنیم. شما قبل از هر سفارشی باید ابتدا با اصلی­ترین ویژگی­های یک چاپ­خانه خوب به‌عنوان مرجع آشنا باشید. آشنا بودن با این ویژگی­ها، نقش بسیار پررنگی در انتخاب نهایی شما دارد.

سرعت کار چاپ­خانه نقش کلیدی دارد

یکی از اصلی­ترین ویژگی­های یک چاپ­خانه خوب، سرعت عمل آن در تحویل پروژه ­ها است. طبیعتاً همه مشتری­ها تمایل دارند دراسرع‌وقت سفارششان را تحویل بگیرند. پس شما باید مرجعی مناسب با سرعت بالا و کیفیت کار متعادل را انتخاب کنید. در شروع کار با چاپ­خانه حتماً با حجم کار کم شروع کنید و به‌تدریج حجم کار را بالا ببرید.

به سوابق چاپ­خانه توجه کنید

نکته مهم بعدی در انتخاب یک مرجع مناسب خوب برای سفارش چاپ آنلاین، سابقه خوب و متعادل در کار است. حتماً سوابق آن چاپ­خانه را بررسی کنید و با بهترین چاپ­خانه کار کنید. شما می­توانید ابتدا نمونه کارهای آن­ها را بررسی کنید و سپس کارتان را به آن‌ها بسپارید.

بررسی قیمت و مقایسه

طبیعتاً یکی از اصلی­ترین ویژگی­های یک چاپ­خانه آنلاین مناسب، قیمت خوب و متعادل است. قیمت پایین و متعادل، می­تواند برای شما نفع بسیار زیادی داشته باشد. حتماً بین چاپ­خانه­ ها جستجو کنید و به ­صرفه­ترین را از نظر قیمت پیدا کنید. کاهش هزینه ­ها در درازمدت تأثیر خود را نشان می‌دهند.

کاهش قیمت، اما نه به هر قیمتی

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که کیفیت را فدای کمیت نکنید! قیمت پایین همیشه هم خوب و ایده ­آل نیست. گاهی اوقات قیمت پایین تنها به دلیل کیفیت پایین و نامطلوب است. پس حتماً به کیفیت کار توجه کنید و در نهایت کیفیت برتر و قیمت متعادل را انتخاب کنید.

از دستگاه­های به  ­روز چاپ­خانه اطمینان حاصل کنید

ابتدا مطمئن شوید که آن چاپ­خانه از دستگاه­های مناسبی برای کار استفاده می­کند. دستگاه­ها و شیوه­ های مختلفی برای کار چاپ و سفارش چاپ آنلاین وجود دارد. هرکدام از آثار چاپی باید توسط دستگاه و شیوه مناسب انجام شود. پس ابتدا از تخصص و کیفیت چاپ­خانه اطمینان حاصل کنید و سپس کارتان را تحویل دهید.

قبل از سفارش چاپ آنلاین به این نکات توجه کنید

یکی از اصلی­ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، داشتن یک چک­­لیست پیش از تحویل کار است. حتماً باید برای سفارش چاپ آنلاین به این نکات توجه کنید تا سفارشان با بهترین نتیجه همراه شود. در ادامه تمام این موارد را بررسی می‌کنیم.

سایز کار مورد نظرتان را تعیین کنید

اولین نکته ­ای که باید به آن توجه کنید، سایز کار موردنظرتان است. انتخاب اندازه مناسب در درجه اول روی کیفیت کارتان تأثیرگذار است. طبیعتاً هر اثری مناسب هر سایزی نیست. پس ابتدا باید بدانید که بهترین سایز برای کار موردنظرتان چیست. البته این مورد روی قیمت نهایی سفارشتان نیز تأثیرگذار است. در مورد این نکته تمامی چاپ­خانه ­های آنلاین مشاوره­ های لازم را ارائه می­دهند.

با پشتیبانی سایت ارتباط بگیرید

یکی از نکاتی که معمولاً افراد از آن غافل می­شوند، ارتباط گرفتن با پشتیبانی سایت است. حتماً پیش از سفارش چاپ آنلاین با پشتیبانی سایتشان ارتباط بگیرید و تمامی سؤالاتتان را بپرسید. اگر جواب سؤالاتتان را بدانید کارتان راحت­تر انجام می­شود. در این مرحله به زمانی که طول می­کشد تا پشتیبانی سایت پاسخگوی شما باشد توجه کنید. هرچقدر سریع­تر به شما پاسخ دهند، مطمئن‌تر بوده و اعتبار بیشتری دارند. پس حتماً به این نکته توجه کنید و تمام سؤالاتتان را بپرسید.

یک قالب مناسب را انتخاب کنید

طبیعتاً شما در سفارش چاپ آنلاین، نیاز به یک قالب مناسب دارید. حتماً باید هنگام انتخاب این قالب به چند نکته توجه کنید. یکی از اصلی­ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که قالب موردنظر برای کارتان مناسب باشد. مثلاً باید به رنگ و همچنین طرح موردنظر دقت کنید. توجه به این مسائل باعث می­شود تا کیفیت نهایی کارتان افزایش یابد. اگر در طول کار به مشکلی برخوردید، می­توانید از پشتیبانی سایت چاپ­خانه کمک بگیرید و مشکلتان را حل کنید.

عکس‌هایتان را به­ خوبی ویرایش کنید

یکی از مواردی که تغییر بسیار زیادی در کیفیت کار نهایی ایجاد می­کند، ویرایش اولیه عکس­ها است. حتماً به این نکته توجه کنید که هرچه ویرایش عکس­ها پیش از چاپ، بیشتر باشد می­تواند موجب تغییرات زیادی به‌خصوص در کیفیت سفارشتان شود. معمولاً افراد بدون توجه به این نکته سفارششان را ثبت می‌کنند و در نهایت و از کیفیت نهایی کار راضی نیستند. دقت کنید که اگر به طور مثال عکس‌هایتان از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، خروجی نهایی نیز کیفیت بالا و مطلوبی نخواهد داشت. این دلیل بر بی‌کیفیت بودن چاپ آنلاین نیست؛ بنابراین ابتدا به مراحل و نکاتی که گفته شد توجه کنید. سپس سفارش موردنظرتان را ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

با ما کار کنید

۹:۰۰ صبح - ۷:۰۰ شب

برای ما بنویسید

Shabdadigital@gmail.com

با ما تماس بگیرید ۹ صبح - ۸ شب

۰۹۱۲ ۲۸۸ ۵۲۵۴